Sv: Svartsjuka
Att däremot per automatik bli svartsjuk för att man har någon sorts förutbestämd uppdelning i vilka ens partner får umgås med när man är i ett förhållande har jag däremot väldigt svårt att förstå.
Jag tycker inte att det är så enkelt, jag tror snarare att det handlar om att relationen inte står på helt stadiga ben av en eller annan anledning. För att aldrig uppleva svartsjuka så skulle jag säga att det förutsätter att man bara skapar relationer till människor som är goda, reko och ärliga och det gör ju de allra flesta inte alltid här i livet. Jag är inte svartsjuk i min nuvarande relation för den jag lever med är en reko person men jag vet att om jag skulle ha en relation med en annan typ av person som hade intressanta om än inte alltid helt hundraprocentigt pålitliga kvaliteter så skulle jag kunna bli svartsjuk. Det skulle helt enkelt finnas en konkret anledning att misstänka att en sådan partner inte skulle vara lojal med vår relation om hen utsattes för minsta påfrestning.Svartsjuka tror jag handlar om att man är osäker på sig själv!
Att däremot per automatik bli svartsjuk för att man har någon sorts förutbestämd uppdelning i vilka ens partner får umgås med när man är i ett förhållande har jag däremot väldigt svårt att förstå.