Svartsjuka, hur stänger man av?

Jag tror att det enda du kan göra är att bita ihop, låta det som händer hända i USA och sedan hoppas på att ni tar upp tråden igen när han kommer hem.

Svartsjuka är skitjobbigt. @Monstermom s förslag låter inte så dumt, om du nu inte kan styra tankarna åt annat håll. Då kanske det är bättre att gräva ner sig i känslan totalt för att se varifrån den kommer. Fast jag tror att det är bättre att försöka sysselsätta sig med annat och inte ge det för stort utrymme, inte se det som att du "går och väntar".

Att prata med honom tror jag däremot inte på. Ni har inte lovat varann något, är långt från varann, han har förmodligen rätt kul där han är. Jag skulle försöka se vad som hände när han kom hem istället.

Tänker precis så också. Så jag gör mitt bästa för att inte tänka på honom så mycket och sysselsätta mig med mitt eget helt enkelt. Men det har visat sig vara svårt :( Det kanske blir enklare ju längre tiden går?

Jag hade hållit min stenhårda linje att prata med den det gäller när det är nåt jag går och tänker på. Å andra sidan hade jag ju inte pratat om att vara svartsjuk - det är jag sällan och är jag det vill jag inte göda känslan på det viset - och inte heller om vad han ev gör med andra personer. Men liksom vanligt prat. Och för all del också sådant som "hoppsan, jag saknar visst dig lite mer än jag hade fattat att jag skulle".

Jag pratar ju med andra som är på resande fot ibland, de allra flesta av dem har inte heller lovat mig något. (Att prata med någon i syfte att påminna hen om hens löften, låter som en mardröm för båda parter.)
Jo fast här tänker jag att de ju inte är tillsammans. De hann inte bli det.

Och "hoppsan, jag saknar dig visst" är ju bara en jättekrok. :D Vad det egentligen säger är SNÄLLA DU TÄNKER VÄL PÅ MIG OCH ÄR VÄL INTE IHOP MED NÅGON ANNAN? Långt ifrån ärligt skulle jag säga.

Tänker precis så också. Så jag gör mitt bästa för att inte tänka på honom så mycket och sysselsätta mig med mitt eget helt enkelt. Men det har visat sig vara svårt :( Det kanske blir enklare ju längre tiden går?
Jag förstår att det är jobbigt, det hade jag också tyckt. Tajmingen var ju kass.

Precis. Jag skulle i hans skor tycka att det vore jobbigt om min partner/dejt gick hemma och oroade mig för att jag skulle hitta någon annan och inte komma hem. Jag tror också att jag skulle tycka att det är roligt om min man fick resa bort, festa och bli uppvaktad!

Ja, precis :cool: Jag tänker att framstå som svartsjuk eller kontrollerande gör nog inte mina chanser att han kommer hem till mig större direkt :D

Däremot skulle jag nog inte ha något emot att säga att jag saknar honom lite mer än vad jag trodde. Just nu försöker jag bara ge honom utrymme, han får höra av sig när han vill och jag svarar direkt. Men jag jagar honom inte.

Jo fast här tänker jag att de ju inte är tillsammans. De hann inte bli det.

Och "hoppsan, jag saknar dig visst" är ju bara en jättekrok. :D Vad det egentligen säger är SNÄLLA DU TÄNKER VÄL PÅ MIG OCH ÄR VÄL INTE IHOP MED NÅGON ANNAN? Långt ifrån ärligt skulle jag säga.

Fast det skulle jag inte direkt tänka. Om det var vad jag tänkte, antar jag att jag skulle ha sagt det, på något förhoppningsvis civiliserat sätt. Jag ser det helt enkelt inte som en krok. Det är rätt sällan jag menar så värst mycket mer än det jag säger i den sortens samtal.

Fast det skulle jag inte direkt tänka. Om det var vad jag tänkte, antar jag att jag skulle ha sagt det, på något förhoppningsvis civiliserat sätt. Jag ser det helt enkelt inte som en krok. Det är rätt sällan jag menar så värst mycket mer än det jag säger i den sortens samtal.
Jag tror att du skiljer ut dig där, så jag blev lite förvånad när du spelade Hoppsan-kortet. Jag uppfattar det nämligen som en klyscha i sammanhanget, det är vad 9 av 10 skulle dra som ett väl genomtänkt bete för att se vad den andres reaktion skulle bli. Men du är förmodligen den tionde.

Det skulle jag i så fall ha större problem med, i hans kläder. Om jag visste att någon "försökte ge mig utrymme" skulle jag få krypningar utmed ryggraden.

Fast det finns ju inget sätt att agera rätt här då :D Om jag hör av mig varje dag och säger att jag saknar honom så kväver jag honom. Om jag håller tillbaka så är det.. värre? Varför skulle det ge dig krypningar?

Jag skulle inte ha något emot att någon gav mig utrymme. Jag hade bara sett det som respektfullt. Sen behöver han ju inte veta att jag tänker så. Han får gärna tro att jag har fullt upp med mitt egna spännande liv här hemma :angel:

Jag tror att du skiljer ut dig där, så jag blev lite förvånad när du spelade Hoppsan-kortet. Jag uppfattar det nämligen som en klyscha i sammanhanget, det är vad 9 av 10 skulle dra som ett väl genomtänkt bete för att se vad den andres reaktion skulle bli. Men du är förmodligen den tionde.
Jag menade bokstavligen vad jag skrev, ja. Jag skrev sådär till min rumskamrat på jobbet häromsistens. Hon har haft den dåliga smaken att vara på resa hela tiden, och jag har en lång rad jobbrelaterade problem jag vill diskutera med henne. "Hoppsan, jag trodde det skulle vara rätt skönt att vara ensam på rummet ett tag (underförstått: slippa höra hennes telefonsamtal), men jag saknar bannemej dig!" Jag är inte orolig för att hon ska hitta en ny, bättre, rumskamrat.

Såna som kommunicerar sådär krokigt som du beskriver, kan man ju inte vara ihop med.

Jag menade bokstavligen vad jag skrev, ja. Jag skrev sådär till min rumskamrat på jobbet häromsistens. Hon har haft den dåliga smaken att vara på resa hela tiden, och jag har en lång rad jobbrelaterade problem jag vill diskutera med henne. "Hoppsan, jag trodde det skulle vara rätt skönt att vara ensam på rummet ett tag (underförstått: slippa höra hennes telefonsamtal), men jag saknar bannemej dig!" Jag är inte orolig för att hon ska hitta en ny, bättre, rumskamrat.

Såna som kommunicerar sådär krokigt som du beskriver, kan man ju inte vara ihop med.
Nej, jag håller med :laugh:

Fast det finns ju inget sätt att agera rätt här då :D Om jag hör av mig varje dag och säger att jag saknar honom så kväver jag honom. Om jag håller tillbaka så är det.. värre? Varför skulle det ge dig krypningar?

Jag skulle inte ha något emot att någon gav mig utrymme. Jag hade bara sett det som respektfullt. Sen behöver han ju inte veta att jag tänker så. Han får gärna tro att jag har fullt upp med mitt egna spännande liv här hemma :angel:

Det rätta sättet är ditt sätt. Helt enkelt.

Om du vill höra av dig varje dag och säga att du saknar honom och det då kväver honom. Ja, då passar ni väl inte ihop? Och vad vet jag, det var jag som skulle få krypningar, det säger inget om dig eller om honom.

Jag tänker att diskussionen tjänar två syften: dela erfarenheter av liknande lägen. Och att du reder ut hur du vill göra. (För min del är det aldrig att tänka ut hur han vill att du gör och sedan agera efter det, för min del är det att göra som du tycker.)

Jag uppfattar din smiley på slutet som en del i ett spel som hade gett mig ytterligare krypningar.

Det rätta sättet är ditt sätt. Helt enkelt.

Om du vill höra av dig varje dag och säga att du saknar honom och det då kväver honom. Ja, då passar ni väl inte ihop? Och vad vet jag, det var jag som skulle få krypningar, det säger inget om dig eller om honom.

Jag tänker att diskussionen tjänar två syften: dela erfarenheter av liknande lägen. Och att du reder ut hur du vill göra. (För min del är det aldrig att tänka ut hur han vill att du gör och sedan agera efter det, för min del är det att göra som du tycker.)

Jag uppfattar din smiley på slutet som en del i ett spel som hade gett mig ytterligare krypningar.

Nej alltså, jag ger honom utrymme för att jag vill det och tycker att det är det enda rätta. Ja, jag saknar honom och önskar inget hellre än att dom här månaderna var över. Men jag tycker inte att det är rätt mot honom att dra i honom här hemifrån, jag vill att han ska ha kul och må bra och få leva sitt eget liv där borta utan att behöva oroa sig för mina känslor. Och jag tror inte heller det är sunt för mig att mata den känslan av saknad genom att prata med honom varje dag om hur mycket jag saknar honom. Det gör nog bara situationen värre för mig. Så, ibland måste man tampas lite emot sina egna impulser helt enkelt för att få en bättre situation för både mig och honom.

@Gbg87 Utan att gå in på diskussionen om svartsjuka så kan jag svara på hur jag hade gjort. Hade jag varit i din sits hade jag tyckt att sex med andra var helt OK, till och med något att förvänta, även om tanken på det kanske hade gjort mig (irrationellt) ledsen. Alltså hade jag dolt honom lite snyggt på FB för att slippa se alla snyggningar han festar med, fortsatt haft kontakt och sen sett hur landet ligger när han kommer tillbaka.

Jag tycker inte att det är märkligt att det känns småjobbigt för dig precis som att jag inte tycker att det är märkligt om man ligger runt en hel del när man är utomlands och jobbar och festar och har sig. Det brukar liksom bli lite så.

@Gbg87 Utan att gå in på diskussionen om svartsjuka så kan jag svara på hur jag hade gjort. Hade jag varit i din sits hade jag tyckt att sex med andra var helt OK, till och med något att förvänta, även om tanken på det kanske hade gjort mig (irrationellt) ledsen. Alltså hade jag dolt honom lite snyggt på FB för att slippa se alla snyggningar han festar med, fortsatt haft kontakt och sen sett hur landet ligger när han kommer tillbaka.

Jag tycker inte att det är märkligt att det känns småjobbigt för dig precis som att jag inte tycker att det är märkligt om man ligger runt en hel del när man är utomlands och jobbar och festar och har sig. Det brukar liksom bli lite så.

Exakt så tänker jag också..

Tänker att jag kanske också borde ge mig ut och flirta lite mer här hemma? Nu är jag ju inte ute efter att börja dejta någon annan, men tänker att lite flirtade och kanske ett ligg eller två kanske skulle hjälpa mig att hålla tankarna ifrån han på andra sidan Atlanten?

Tänker att jag kanske också borde ge mig ut och flirta lite mer här hemma? Nu är jag ju inte ute efter att börja dejta någon annan, men tänker att lite flirtade och kanske ett ligg eller två kanske skulle hjälpa mig att hålla tankarna ifrån han på andra sidan Atlanten?
Jag hade försökt att inte anpassa mitt beteende så mycket efter honom. Vill du gå ut och flirta och ligga runt - gör det. Vill du inte - låt bli. Oavsett killen.

Jag hade försökt att inte anpassa mitt beteende så mycket efter honom. Vill du gå ut och flirta och ligga runt - gör det. Vill du inte - låt bli. Oavsett killen.

Ja alltså jag tänker inte att det är en anpassning efter honom, utan bara ett bra sätt för mig att komma på lite andra tankar och ha kul.

Ja alltså jag tänker inte att det är en anpassning efter honom, utan bara ett bra sätt för mig att komma på lite andra tankar och ha kul.

Det finns väl ingen motsättning i att både berätta för honom att du tycker det känns spännande att fundera på om ni har något att spinna vidare på när han kommer hem, och gå ut och träffa människor? Det behöver ju inte nödvändigtvis betyda flirta och ligga runt, men helt enkelt komma ut i sociala sammanhang och umgås med folk, oavsett kön.

Sitta hemma och deppa leder ju bara till depression, det är ju läge att förvalta tiden till han kommer hem.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
15 039
Senast: tott
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: inverterad
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
26
· Visningar
2 424
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka