Svårt att hitta medryttarhäst?

millan10

Trådstartare
Jag har försökt hitta en medryttarhäst nu ett bra tag. Har lagt ut annons på att jag söker det och lagt ner tid på det. Har inte så stora krav utan vill mest ha en häst att umgås med lite mer än att bara rida på ridskolan hela tiden. Vill testa på hur det är att ha egen häst.

Är det svårt att hitta folk som behöver medyttare? Hur ska man egentligen göra?Bor inte i en så jättestor stad så det är kanske det det beror på.

Sv: Svårt att hitta medryttarhäst?

Åk runt till lite privat stall och fråga om någon behöver hjälp med sin häst :)
Du kan även sätta upp lappar på ica (eller annan matbutik) och på ridskolan.

Var har du annonserat? På blocket är det många som letar efter någon som kan komma och pyssla med och rida deras häst. Nu vet jag ju inte om det finns i just din stad men jag vet att många kollar annonserna där så där kan det vara värt att annonsera om du inte redan gör det. Det är annars svårt i mindre städer. När jag har letat medryttare så har det varit väldigt trögt emellanåt.

När jag senaste sökte medryttarhäst (för några år sedan) så la jag ut annons, kollade annonser som redan var utlagda och hörde mig för med bekanta. Man kan ju även åka runt till olika stall och höra sig för/sätta upp lappar. Fick en hel del intressanta erbjudande via det. Sen bor jag ju i en storstad som Stockholm så finns ju en hel del hästar här.

Lycka till med ditt sökande! :)

Jag har tvärt om problemet. Bor inte heller i en jättestor stad, iofs nära sthlm men ändå.

Folk mejlar sönder mig. Får typ 20 svar per dag i en månads tid eller hur länge blocket annonser ligger ute :banghead: Dock är de allra flesta inte alls vad jag söker (står i annonsen). Ofta är de två pers som vill dela på hästen..

Tycker det är svårt att hitta medryttare, Det verkar vara som att folk är kräsna.
När jag var ung så var jag glad ATT få rida och vilken ras det rörde sig om det spelade igen roll.
Min första var en new forest, sedan 2 travare, 1 korsning hbl /nordsvensk, sedan ett hbl.

Jag sitter som ägare till en väldigt supersnäll häst som alla kan rida från nybörjare till erfaren.
Hon är välutbildad och som ryttare kan man verkligen utvecklas om man vill.
Man får tävla och träna som medryttare ändå är det svårt att finna en bra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 404
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 095
Senast: animalasia
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 903
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
13 485
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar