Svårt att hitta badlakan

gulkiwi

Trådstartare
Jag är ute efter badlakan som helst är 180 cm långa, men det enda jag har hittat är såna i mjuka velourfrotte och det vill jag inte ha.

Någon som sett så stora badlakan och kan tipsa, gärna något som inte är så jättedyrt? Eller om någon har något tips på någon affär där det eventuellt kan finnas?

Tack på förhand.

Sv: Svårt att hitta badlakan

Homeshop och liknande kan också ha...jag har därifrån och tycker de funkar :) Vet inte måtten på dem dock men de är rätt långa...

Att hitta så långa som 180 cm tror jag kan bli svårt. Hemtex har 90*150 cm i vanlig frotté. Jag har några sådana badlakan och tycker att de är lagom stora, gosiga och bra att torka sig med efter att man har tvättat dem första gången.

Jag köpte på Ica Maxi. :) De luddade dock en del i början, men efter ett par vändor i tvättmaskinen utan sköljmedel var det problemet borta.

Strandbadlakan brukar de stora kallas ibland. Bra och många storlekar finns även på gekås. :-)

Det låter mer som strandhanddukar än vanliga badlakan.
Jag är rätt nöjd med kvalitén på Hemtex "Sir Henry" (heter numera "Living") badlakan men de är tyvärr inte fullt så långa som du vill ha dem.

Jag har tittat på Ica Maxi på Erikslund men där fanns det inte.

Inte heller på Ellos och hemtex vad jag har sett, men jag får nog kolla hemtex igen.

Jag köpte mina på Hällas Ica Maxi :) Men det är nåt år sen. Såg förra våren att de hade i alla fall.

Åhléns har. I en strandväska.

Runt 300kr tror jag det kostade. Iofs inte så billigt kanske men...

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 277
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
961
Senast: ufot
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 429
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar