Svårt att fånga i hagen!!

Ä

äbba

Har ett 7 veckor gammalt hingstföl som förut var social o kom fram i hagen och lät sig tas, men nu går han undan. i stallet är det inga problem kan stå uppbunden o lyfter på hovar. är det någon som har lite tips?? :confused:

Låt honom vara ifred ett tag, det kan vara så att du varit lite väl ambitiös med fostran av honom så han tröttnat på dig....dom är små barn och man skall inte kräva för mycket av dom...då tycker dom att det är tråkigt och gör som din gör...går därifrån....

Du behöver inte alls låta honom vara , vill du vara ambitiös med uppfostran kan du vara det så länge du inte håller på och gnatar i evigheter. Kommer han fram till dig någon gång behöver du inte fånga in honom alla gånger så att han inte förknippar dig med enbart "arbete". Ignorera honom lite också , fånga in en annan häst och börja hålla på med den medan han tittar på..sen kanske det är lite tidigt att börja men när han blir gammal nog kan du börja med dominanslekar så får ni säkert en jättebra relation med varandra..lycka till! :)

Har också fått ett sådant föl, han är välhanterad men vill numera inte bli fångad i hagen. Vi struntar helt sonika i honom och pysslar med de andra fölen/stona och då brukar han bli nyfiken och komma fra´m, speciellt om jag struntar helt i honom. Han gnäggar till mig men stannar 1 m ifrån mig. Det kommer tillbaka om ett tag ¨så jag bryr mig inte om det. Kan tillägga att det är ett hingstföl.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
4 141
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 124
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 562
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama