Svart arab?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pheonix
  • Startdatum Startdatum
P

pheonix

Eftersom jag är lite ute och letar efter en arab till nästa år så tänkte jag bara fråga någon som kanske vet. Sett bilder på svarta araber. Dock inte sett några namn. Tycker dem är otroligt fina. Sen är ju inte färgen allt självklart. temperament och hälsa är viktigast. Men kan man kanske få allt?

Undrar hur vanligt de är med svarta araber?
Finns de ston/hingstar som alltid lämnat svarta avkommor?
Någon som vet vilka stuterier som har svarta araber?
Och vad dem isf har för temperament?

bara nyfiken. svart me vita tecken eller helsvart pratar jag om nu.
någon som vet nått?
//Louise

Sv: Svart arab?

Jag vet bara att Araani är svart. Det finns några till som jag inte kommer på just nu.

black turbo
TRISTIN BP
CW rih

det är de hingstarna jag kan såhär i huvudet...

Är Tristin BP svart?Tyckte han såg svartbrun ut?

*delvis knapplån*
Nej enda är han inte, i Danmark finns två stycken som är homozygota för svart bla PA Nafal Ibn Sharim & Falkhan Expresso, den ena är inte alls min typ medans den andra är mera ok. men trådskaparen gillar kanske dem:)

Madde, ska du visa Black Turbo någonstans nästa år? Han tycker jag däremot ser otroligt läcker ut!:love:

kom på en sak, Är Tristin BP testad om han är homozygot eller inte? han har ju två svarta föräldrar så det finns ju en liten chans.

finns några stycken då iaf. någon som träffat dessa hästar privat och vet hur temperamentet är? Finns de några kända skador/sjukdommar hos dessa hästar?

då finns de några svarta iaf. Men som jag skrev så är jag noga med temperament och hälsa. någon som träffat dessa hästar privat? Finns de några kända skador/sjukdommar osv?

GUD så fin Tristin BP va!! Ingen som träffat honom i verkligheten?

då finns de några svarta iaf. Men som jag skrev så är jag noga med temperament och hälsa. någon som träffat dessa hästar privat? Finns de några kända skador/sjukdommar osv?

Arasaa Farid har ett otroligt lugnt temprament, vad han lämnar för avkommor vet jag däremot inte.
Vet att ägaren hans tävlar honom i dressyr och han utvecklas enormt!

OK, en av de få i Europa då.;)

Han ska inte visas på utställning nästa år, har inte vuxit klart ännu. Däremot ska han på avelsvärdering på Grevagården. Han är helt frisk och friröntgad. Om någon vill veta mer får ni gärna PM:a istället.

madde++++

Hingsten och filmstjärnan Expert ox står som svart men jag undrar om det kan stämma genetiskt då båda föräldrarna är bruna: e. Karnawal och u. Ex Diara, ue. Exelsjor (skimmel). Möjligt att Expert är svartbrun... Han är född 1989.

Hingsten och filmstjärnan Expert ox står som svart men jag undrar om det kan stämma genetiskt då båda föräldrarna är bruna: e. Karnawal och u. Ex Diara, ue. Exelsjor (skimmel). Möjligt att Expert är svartbrun... Han är född 1989.
Två bruna KAN ge svart avkomma.
Två svarta kan däremot inte ge brun avkomma.

rent genetiskt

Lägger in ett par bilder på min svarta tjej.

Jag själv tycker ju att hon är världens finaste :D

Planerar att betäcka henne med Tristin alt. Araasa Farid. Troligen blir det inte förän om ett par tre år, då hon väntar föl som ska titta ut i maj 08.

16859844.jpg

16859846.jpg

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 880
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 480
Senast: Klara
·
Hundavel & Ras Jag mötte en hund på promenad tidigare och blev spontant (men för sent för att komma mig för att fråga människan som höll i kopplet)...
Svar
8
· Visningar
1 250
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka