Emor
Trådstartare
Har ett litet bekymmer med lilla pudeln här hemma. Det är en liten bortskämd en som har en klart begränsad "Will to please" och han har mig lindad runt tassen och han vet om det. Vad gäller lydnadträningen så är han väldigt svårmotiverad, jobbar sålänge han tycker det är roligt och det brukar inte vara så länge. Godis, leksaker, bus med matte och liknande fungerar inte så bra som man hade önskat och berömmer man honom med rösten så lägger han av, bra = tack och hej. Det har varit ok sålänge det hållit sig på lydnadsplanen, trots allt så är det inte så kul att träna när inte han tycker det är roligt, vi ägnar oss åt spår istället där han lyser upp.
Så varför denna tråden? Jag har börjat få lite bekymmer i vardagslydnaden, det märks lite mer nu sen lillan kom till världen, hundarna får lite mindre tid, det år vinter och kallt och unga fröken har inte godkänt vagnen innan, bärsele tar oss ut men att få till den där träningen som promenaderna bestod utav innan är lite svårare med lillan på magen.
Så bortsett ifrån det uppenbara, att jag behöver ta lite fler tillfällen att träna med lillen så undrar jag om det finns något bra sätt att jobba på motivationen och få honom att kunna ta beröm utan att slå dövörat till efteråt.
Förlåt rör rörig text, sitter från mobilen.
Så varför denna tråden? Jag har börjat få lite bekymmer i vardagslydnaden, det märks lite mer nu sen lillan kom till världen, hundarna får lite mindre tid, det år vinter och kallt och unga fröken har inte godkänt vagnen innan, bärsele tar oss ut men att få till den där träningen som promenaderna bestod utav innan är lite svårare med lillan på magen.
Så bortsett ifrån det uppenbara, att jag behöver ta lite fler tillfällen att träna med lillen så undrar jag om det finns något bra sätt att jobba på motivationen och få honom att kunna ta beröm utan att slå dövörat till efteråt.
Förlåt rör rörig text, sitter från mobilen.