Svårighetsgrad på klasserna i Tyskland?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare prins_rollo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 091
P

prins_rollo

Någon som vet vad de har för klass system i tyskland? Vilka höjder är tex L-klasser? Och vad motsvarar A-tävlingar? Funderar på att leta storhäst i tyskland, men måste ju veta vad det är för höjder de hoppat på. :confused:

I princip är L klasser tom 120 M klasser 130-140 och S klasser över 140. Vet ej vad A tävling är, men de har våra gamla benämningar typ Lätt medelsvår och Svår.

Vet ikke hva A-klasser er, men kanskje det motsvarer deres S? For i Norge er det nemlig VA og VB. LD - LC - LB - LA - MB - MA - VA -VB.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 257
Senast: Emro
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 438
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 429
Senast: Edla
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31