Svåraste utmaningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att försöka komma över blodfobin är den största utmaningen jag stått inför och då har jag ändå klarat av en del svårigheter förr. Jag föddes ju inte med silversked i munnen precis.

Det är så vansinnigt svårt. Eller rättare sagt är "svårt" inte riktigt riktigt rätt ord. Det känns snarare omöjligt.

Men "omöjligt" är ett förbjudet ord. När man tror att det inte går sätter man sig i en väldigt taskig sits eftersom det kan bli en självuppfyllande profetia. Jag inser ju det. Men jag vet inte i dagsläget hur jag ska återfå tron på att det går. För varje kbt-session känns det som om jag blir mer och mer modstulen. Jag kommer dit med sammanbitna käkar och vill bara grina. Det gjorde jag ju för övrigt redan i morse på väg till jobbet och sedan även på jobbet, bara för att jag skulle iväg till terapin idag. Jag har börjat känna av den pressen i kroppen också, med huvudvärk och ryggont, något jag nästan aldrig brukar ha.

Häromdagen pratade jag med en av de klokaste personerna jag vet och fick lite råd. Jag vet inte om det kommer att förändra något.

Jag ber om ursäkt i förväg för franskan men...

Den där jävla fobin suger fett. :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 163
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 859
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 645
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kära dagbok, Jag vet egentligen inte hur man gör det här. Jag har aldrig skrivit dagbok, jag har faktiskt aldrig vågat. Det är lite...
Svar
16
· Visningar
1 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar