Lorelie

Trådstartare
Måste man ha svängel på en rockard? (tror det är en sådan iaf, det är två hjul och säte för 2)

Har ingen svängel på min rockard.. Kanske inte så bra, men får köpa en bättre när jag har råd. :smirk:

Undrar eftersom vi ska köra in en häst, men vagnen har ingen svängel, men när jag började tänka lite kan jag inte minnas att jag sett en sådan med svängel...

denna typ av rockard har inte svängel från tillverkaren.

hrochard.jpg

finns det så är det något som är satt dit efteråt

Finns säkert andra modeller av rockards som har det men detta är en "travmodell" och dom är inte utrustade med svängel.....

Travrockardar har aldrig svänglar eftersom man inte kan använda draglinor till travselar.

Jag föredrar att alltid ha svängel. Den är ju där för att ta upp hästens rörelser i bogen. Men visst går det att köra utan.

Vad har du för sele?

Rockard är ett välldigt brett begrepp, iprincip allt med två hjul och vanliga skacklar.
Kolla att den är balanserad, annars blir det obekvämt för hästen......

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Cattis_E
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
357
Senast: Cactus
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 268
Senast: Derivata
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
421
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama