Svängda gjordar...

Sv: Svängda gjordar...

Ja :confused: Stod det inte så tidigare i tråden ? Att ju bredare sadelgjorden var desto mer stilla ligger den. Och för mig låter det rimligt.
Det enda min sadelutprovare/sadelmakare sa när han fick se min svängda GG var att de inte var bra. Precis som någon annan skrev tidigare fördelar de oftast trycket ojämnt.

Sv: Svängda gjordar...

Ok, men nästa då, hur lång skall den vara? För om det hjälper att den är bred borde det vara bra om den är hyfsat lång också eftersom annars blir den ju smal där endast stropparna är?? Eller?? jag tror jag blir galen på det här... gjorden på bilden är 70 cm och den är i mina ögon snäppet för lång då den trasslar sig med vojlockskanten.

Liknande trådar

Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 578
Senast: Fibusen
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 987
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 559
Senast: sorbifolia
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka