Jag hittar MÄNGDER av kantareller. Sådana där pyttesmå knappar.
De kommer att torka bort om det inte kommer regn snart.
Det kommer på fredag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hittar MÄNGDER av kantareller. Sådana där pyttesmå knappar.
De kommer att torka bort om det inte kommer regn snart.
Fan trot.Det kommer på fredag
DÄR blev jag lite avis.Nu håller mina morfarshallon på att mogna ja egentligen heter sorten Lloyd George (tror det är den) som var populär på 40-talet. Flyttat från mormor och morfar via mitt barndomshem till min trädgård. Godaste hallonen som finns
Det är bara att komma och gräva de sprider sigDÄR blev jag lite avis.
Vet hur det är leker tetris varje dag i frysarna. Igår la jag ner typ 1 liter hallon har massor igen och körsbär är orört. Kokar också på höst-vår på frysta bär. Vartefter det går åt.Svarta vinbär, krusbär och körsbär i överflöd i år. Hinner inte plocka allt, får inte plats heller (extrafrysen gick sönder). Brukar koka saft o sylt vintertid på frysta bär.
Blåbär finns det gott om.
Hoppas på svarta trumpeter i år.
Samma här. Inte ens en oätlig här heller.Plockat mängder med hallon och blåbär. Inte en svamp inom synhåll dock. Varken ätliga eller oätliga. Så torrt.
Dottern sa häromdagen jag har hittat svamp jag tror det är karl Johan. Vi var i ett naturreservat där halva sörmland var. Tror inte det var så mycket ätbar svamp där...Samma här. Inte ens en oätlig här heller.
Nä inte så konstigt då . Här har möjligen vildsvinen hunnit före .Dottern sa häromdagen jag har hittat svamp jag tror det är karl Johan. Vi var i ett naturreservat där halva sörmland var. Tror inte det var så mycket ätbar svamp där...