M

mossssan

hej!
jag har en fråga, jag har gått och funderat på varför min häst (ponny) har blivit så sur?:cry:... han var så underbart snäll och glad när han kom, men nu har mitt matvrak blivit väldigt sur, kan det bero på att han inte trivs? elr vad kan det bero på?:crazy:

svara inte om du tänker vara tyken.:p

Sv: sur?

Det kan finnas många anledningar så det är lite knepigt att svara på :) Det kan ju vara så att det är ren bortskämdhet, för mycket godis osv. Sen kan det ju bero på vad hästen stod i för stall innan den flyttade dit den är nu. Kanske det är lite större på det nya stället och att det är ovant, fler hästar och fler människor som är i rörelse.. Han kanske har ont någonstans? Sen finns det ju en himla massa annat med.. Men kanske nåt av det? :)

Sv: sur?

Som skrivet innan så kan det beror på så väldigt mycket. Men hur är rutinerna i stallet där han står nu? Har han box eller spilta, hur mycket får han vara ute och i hur stor hage? Sedan hur mycket foder får han och hur är utfodringsrutinerna?

Liknande trådar

Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 319
Senast: MML
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 909
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 992
Senast: gul_zebra
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 098

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka