Sv: Supreme Töltmaster..
Skriver som ovanstående, självklart ska ngt gå att göra.
Du ska inte betala för en sned sadel, allt annat är fel.
Även om en sadel bara har en viss garanti så finns det konsumentköplagen som reglerar att du har några år på dig att lämna tillbaka en sadel.
Tror jag fick reda på det av hon som tipsar i de långa sadeltrådarna här på bukefalos.
Det jag ville påpeka var bara att en sadel som inte passar, behöver inte vara fel för alla.
jo okej tack.
det största problemet är väl att ÅF säjer att hon sålde sadeln "på rea" utan att jag visste om det, den kostade då 4500kr + frakt 300kr.
fast den tydligen egentligen kostade "6-7000kr".
så enligt henne och hennes text på hemsidan(säger hon iaf) så skall man INTE kunna lämna tillbaka rea sadlar
i så fall kan hon ju skicka vilket skit som helst och ta betalt för det och man har ingen möjlighet att byta
men enligt konsumentverket har ju alltid kunden rätt att byta varor man köpt. eller få pengarna tillbaka.
eller stämmer inte det?
det knäppa var att när jag upptäckte att sadeln va sne så sa hon att hon kunde vara snäll att ge mig 3500kr tillbaka + 200 i frakt??? om jag nu skulle få pengar tillbaka varför får jag inte allt tillbaka då??? och varför är frakten helt plötsligt 100kr billigare bara för att det är jag som ska få pengarna
eller så kunde jag göra som så att jag ju i "potten" hade 4500kr och så kunde jag lägga emellan 1500kr = 6000kr och få en helt ny sadel
men fattar inte då hur min sadel helt plötsligt kunde vara värd 4500kr men jag skulle minsann inte få pengarna tillbaka.
för vid det laget hade jag bestämt mej för att ja då inte ville ha en sne sadel till utan mina pengar tillbaka istället.
det är kanske inte så mkt att tjaffsa om, 4500 + 300kr frakt men vadå nu ligger det en sne oanvändbar sadel i min garderob helt i onödan värd 4500kr + frakt och bara ruttnar bort......
förlåt verkligen för OT