Supreme Töltmaster..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Supreme Töltmaster..

Jag tror det är Loviseleanora_ eller vad h*n heter,
du tänker på?

Verkar vara en väldigt klarsynt människa som lärt sig mycket genom både bra och dåliga affärer, sen behöver man ju inte alltid hålla med,
men man kan ta åt sig kunskapen h*n har och slippa samma missar med att tex inte få ut pengar för nåt man köpt.

tack för tips och disktution.

det jag mest är arg på är ju givetvis att jag inte får pengarna tillbaka eller får byta till ny sadel utan att lägga pengar emellan.

nej såklart hon har ju INTE tillverkat sadeln MEN jag tycker det är extemt viktigt som återförsäljare att kontrollera sakerna man säljer en extra gång och inte bara lita blind på att tillverkaren alltid gjort rätt heller.
ännu viktigare i detta fallet eftersom de va typ första gången sadeln tillverkades.

Skriver som ovanstående, självklart ska ngt gå att göra.
Du ska inte betala för en sned sadel, allt annat är fel.
Även om en sadel bara har en viss garanti så finns det konsumentköplagen som reglerar att du har några år på dig att lämna tillbaka en sadel.
Tror jag fick reda på det av hon som tipsar i de långa sadeltrådarna här på bukefalos.
Det jag ville påpeka var bara att en sadel som inte passar, behöver inte vara fel för alla.

jo okej tack.

det största problemet är väl att ÅF säjer att hon sålde sadeln "på rea" utan att jag visste om det, den kostade då 4500kr + frakt 300kr.
fast den tydligen egentligen kostade "6-7000kr".

så enligt henne och hennes text på hemsidan(säger hon iaf) så skall man INTE kunna lämna tillbaka rea sadlar:crazy:

i så fall kan hon ju skicka vilket skit som helst och ta betalt för det och man har ingen möjlighet att byta:confused:
men enligt konsumentverket har ju alltid kunden rätt att byta varor man köpt. eller få pengarna tillbaka.

eller stämmer inte det?

det knäppa var att när jag upptäckte att sadeln va sne så sa hon att hon kunde vara snäll att ge mig 3500kr tillbaka + 200 i frakt??? om jag nu skulle få pengar tillbaka varför får jag inte allt tillbaka då??? och varför är frakten helt plötsligt 100kr billigare bara för att det är jag som ska få pengarna:crazy:

eller så kunde jag göra som så att jag ju i "potten" hade 4500kr och så kunde jag lägga emellan 1500kr = 6000kr och få en helt ny sadel:confused: men fattar inte då hur min sadel helt plötsligt kunde vara värd 4500kr men jag skulle minsann inte få pengarna tillbaka.
för vid det laget hade jag bestämt mej för att ja då inte ville ha en sne sadel till utan mina pengar tillbaka istället.

det är kanske inte så mkt att tjaffsa om, 4500 + 300kr frakt men vadå nu ligger det en sne oanvändbar sadel i min garderob helt i onödan värd 4500kr + frakt och bara ruttnar bort......

förlåt verkligen för OT

Jag håller med om att det är dålig stil.
Men återförsäljaren kan knappast skylla på att det var rea då man, som du skriver, kan skicka ut vadsomhelst.
Speciellt en sadel är ju viktigt att testa på hästen.
Jag vet inte riktigt när du köpte din men när jag köpte min(maj förra året, vet inte exakt??) stod det att om sadeln inte passar eller man vill lämna tillbaka den skulle man höra av sig snarast.
Kan du inte ringa konsumentrådgivning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 719
  • Omröstning Omröstning
Hemmet Bakgrund till frågan: Fick besked av en stremingtjänst jag inte har abbonemang på just nu är de kommer att ändra villkoren så att endast...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 171
Senast: Breaktown
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 955
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar