Supreme Töltmaster..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Supreme Töltmaster..

Jag uppdaterar. Så här bred är min pålla. Inte det lättaste att hitta sadel till :eek:Hon är mitt i sin värsta pälsfällning nu...

Til mandamin: Jo takk, veldig fornøyd:D!!

asterix-zaphir: Så fin farge hun har!! Men ja pelsfellinga har begynt hos meg også!!, hehe. Tror nok template 33 vil passe henne bra:)
Mvh Hanne og Buster (hesten)

Nej inte än. Tror den skulle komma ibörjan av nästa vecka.
Jag fick ju beställa den vidaste av de + att jag skulle ha med slät sitts.
Jag kör upp och hämtar den själv så slipper jag den tiden det tar med posten:)
Jag längtar till den kommer.

ok, du får oppdatere så fort du har fått den! Skal ut å ri i morgen, så håper på bra vær så jeg kan få tatt noen flere fine bilder av buster med salen og hodelag denne gangen, hehe:banana:

Heisann, ja fremdeles veldig fornøyd:D! gjord systemet er helt fantastisk og salen ligger helt i ro på han. Hvis du ikke har fått din ennå er det bare å maile henne og spørre. Men tar sikkert litt ekstra tid å få den i 33;)
Men den er vel verdt å vente på! Skal ut igjen i morgen så kan ta noen flere bilder da! Hattt litt lite tid i det siste pga studier:(

Men du får oppdatere så fort du får din da!;)

Låter bra att du e supernöjd med din fortfarande ;)
Jag du får gärna ta lite bilder och lägga ut här.
Jag hoppas jag får den denna vecka, vad jag förstod så de började de med den den 18/2. Mejlade för ett par dagar sedan.

kan bara säga det att det låter troligen bättre än vad det är, vissa folk har en förmåga att sälja vad som helst, det brukar kallas försäljare;) man ska nog inte lyssna blind på allt som sägs.

Råkar att ha en Supreme TöltMaster själv och måste säga att detta är den absolut bästa sadel jag någonsin har haft. Både kvalitetsmässigt - både när det gäller kvalitet och passform. Min häst som tidigare haft lite bekymmer med ryggen är hälsan själv och inte fått några som helst anmärkningar från fysioterapeuten:bump:

kan bara säga det att det låter troligen bättre än vad det är, vissa folk har en förmåga att sälja vad som helst, det brukar kallas försäljare;) man ska nog inte lyssna blind på allt som sägs.

det märks att du är ganska partisk här när det gäller försäljare, en sadel passar inte dig & då är både sadel & försäljare dåliga:smirk:

Det verkar ju bara vara du som e missnöjd med både försäljare och sadel.

JAg ska köra och hämta sadlen själv så jag har möjlighet att kolla den innan.

det märks att du är ganska partisk här när det gäller försäljare, en sadel passar inte dig & då är både sadel & försäljare dåliga:smirk:

ja JAG och andra som köpt sadel av denna försäljare har blivit lurade är jag då dum när jag INTE rekomenderar försäljaren till andra???

har inget emot andra försäljare men just denna kan jag verkligen varna för.

jag har fortfarande inte fått mina pengar tillbaka och får inte byta in min snea sadel jag köpte av denna försäljaren.

är man en bra försäljare då?
kan man lita på den människan till 100% då när man köpte saker igen?

jag tycker inte nån som gjort en sån här sak skall få berömm för det. nej tack.

lite skit ska hon ha för det hon gjort mot mig.

men sen är säkert supreme töltmaster en skitbra sadel det säger jag inget om för det är ju inte hon som tillverkar dem.
MEN det är hon som granskar dem innan de skickas iväg till en köpare och det är hon du INTE kanske får pengarna tillbaka av + byta sadeln om nu nåt är fel.

Det verkar ju bara vara du som e missnöjd med både försäljare och sadel.

JAg ska köra och hämta sadlen själv så jag har möjlighet att kolla den innan.

som jag skrev så är det BARA försäljaren och (shortback D) sadeln jag är missnöjd med.

jag tycker man skall kunna lita på en försäljare och att denne tar tillbaka sadeln och ger pengarna tillbaka om det nu visar sig vara något fabriksfel/fraktfel m.m.

eller har jag helt fel?

har därmed inte sagt att sadeln ni disskuterar är dålig den e säkert jättebra. men om nåt väl händer....det är ju då ni kanske står med näsan i brevlåda.

jag vet att återförsäljaren läser detta och jag hoppas att hon tar till sig detta och inte gör om detta i forsättningen för det vågar hon nog inte, hon granskar nog sadlarna en gång extra innan hon säljer uppenbart snea sadlar till folk(många fler än jag, vissa har säkert inte ens upptäckt det ännu)

och att hon som en riktig pålitlig försäljare med god min sväljer sin stolthet och ger kunden pengarna tillbaka och en ny sadel/förmånen att lämna tillbaka sadeln.

jag hoppas det bara var jag som fick lida....

Jag har hört fler som inte har positiva erfarenheter av den åf och en del sadlar av olika modell därifrån, men jag tycker vi slutar diskutera det i den här tråden.
Jag har ingen åsikt alls om ÅF då jag inte haft med denne att göra.

Konsumentverkets regler om återköp etc borde väl hjälpa dig Gullan?

Annars får du väl kontakta sverker på plus,
så han kan hjälpa dig,
de jag vet om som råkat ut för honom (bilverkstäder,hantverkare etc) har iaf skämts så efter att ha blivit omnämnda i programet att de har gett pengar/ny produkt/nytt jobb tillbaka utan att bråka vidare om det.

I vilket fall så är det inte ÅFs fel om en sadel är sned från tillverkare,
men de borde vara bra service att ta tillbaka och åtgärda tycker jag.

Skriver som ovanstående, självklart ska ngt gå att göra.
Du ska inte betala för en sned sadel, allt annat är fel.
Även om en sadel bara har en viss garanti så finns det konsumentköplagen som reglerar att du har några år på dig att lämna tillbaka en sadel.
Tror jag fick reda på det av hon som tipsar i de långa sadeltrådarna här på bukefalos.
Det jag ville påpeka var bara att en sadel som inte passar, behöver inte vara fel för alla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 719
  • Omröstning Omröstning
Hemmet Bakgrund till frågan: Fick besked av en stremingtjänst jag inte har abbonemang på just nu är de kommer att ändra villkoren så att endast...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 171
Senast: Breaktown
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 955
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar