Sv: Superloin kastreringschip
Jag tycker det är lika OK som att implantera ett ID-chip. P-piller ges också för att katterna ska vara fertila när det passar oss, jag ser ärligt talat inte någon skillnad förutom att Suprelorin möjligen kan vara mindre hälsovådligt.
Så du tycker det är helt ok att implantera chip i katterna som sedan måste opereras ut om kroppen säger ifrån, bara för att dom ska vara fertila när det passar oss? Jag tycker det är att gå för långt. Jag låter inte en hona gå på p-piller i ett år heller, löper hon så starkt hela året om så får hon få några täta kullar och sedan kastreras på ett normalt sätt.
Vad kommer härnäst? Ett chip som gör att katten blir lugn och inte klättrar i gardiner eller klöser på tapeter? Eller ett chip som gör att katten inte kan gå mer än ett visst avstånd från huset? Nej, någonstans måste man dra gränsen och detta är för mig inte ok.
Jag tycker det är lika OK som att implantera ett ID-chip. P-piller ges också för att katterna ska vara fertila när det passar oss, jag ser ärligt talat inte någon skillnad förutom att Suprelorin möjligen kan vara mindre hälsovådligt.