Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
eller vem som rider för vilken klubb
vad de bra dommarna dömmer högst är väl beroende på dagsformen
Personligen skulle jag inte gilla en sån lista.Ja, vore inte de en bra idé för oss aktiva tävlingsryttare?
Att samla de domare vi känner till/har ridit för och hur de dömer? Om det är något speciellt man bör tänka på som en viss domare gillar eller inte gillar?
Ja.. Är det en dum idé?
Håller med 100%Personligen skulle jag inte gilla en sån lista.
En bra domare ska kunna dömma efter hur ekipagen presterar jusst den dagen på banan.
Tycker inte att en god tävlingsryttare ska behöva ha en sån domarlista och använda sig av den när man ska välja tävlingar..- nej den tävlingen åker inte jag på, för den domarna gillar inte min typ av häst och hur den rids..väljer den tävlingen i stället för den domaren kommer att döma - hon/han gillar min häst och hur den rids kommer säkert här plocka rosetter...ej seriöst bra domare ska döma efter prestationerna som gjörs för dagen på banan .. tycker jag
Personligen skulle jag inte gilla en sån lista.
En bra domare ska kunna dömma efter hur ekipagen presterar jusst den dagen på banan.
Tycker inte att en god tävlingsryttare ska behöva ha en sån domarlista och använda sig av den när man ska välja tävlingar..- nej den tävlingen åker inte jag på, för den domarna gillar inte min typ av häst och hur den rids..väljer den tävlingen i stället för den domaren kommer att döma - hon/han gillar min häst och hur den rids kommer säkert här plocka rosetter...ej seriöst bra domare ska döma efter prestationerna som gjörs för dagen på banan .. tycker jag
Håller med!Personligen skulle jag inte gilla en sån lista.
Då är det ingen bra domare han/hon ska döma efter dagens prestationer, ovsett hur hästen ser ut, prickig, högbent, kortbent, brun, gul..
Även om det finns domare (För många) som dömer ner bara för att de inte gillar hästen. Även om man gör bra ifrån sig.
Då är det ingen bra domare han/hon ska döma efter dagens prestationer, ovsett hur hästen ser ut, prickig, högbent, kortbent, brun, gul..
personligen upplever jag att det är en rättvis bedömning i nuläget ute på banorna...
personligen upplever jag att det är en rättvis bedömning i nuläget ute på banorna...
Dömer domaren hästen efter extriören och inte dess prestationer då är han/hon inte proffesionell i sitt arbete. Den domaren är det bara att rycka på axlarna åt o sen lägga minnet i sophinken, tror att de som arrangerar tävlingen skulle märka dessa orättvisa bedömningar och de skulle kanske även få in komentarer om det , då bokas nog inte den domaren in fler ggr, hoppas jagNej, det är klart att det inte är. På senaste tiden har det varit väldigt bra domare (dvs april och qp) och jag hoppas att det fortsätter så också.
Och det finns de domare som inte dömer för dagen, utan de dömer upp en häst som t.ex är en renavalad pleasurehäst även om den inte gjort sitt bästa ifrån sig. Och dömer ner kanske en allrounder även om den gjort jättebra ifrån sig, bara för att de inte vill se sådana hästar i pleasureklasser