Sundsvall 6-7/10 ???

Sv: Sundsvall 6-7/10 ???

*kl*
Hur har det gått för er som var där och ställde?

För oss gick det jätte bra,
Leia: ökl 1, ökk 1, ck, btkl 2 och CACIB! :banana:
Är super nöjd med resultatet, speciellt med tanke på att domaren var finska Elina Tan-Hietalathi som är så otroligt hård!

*kl*
Hur har det gått för er som var där och ställde?

För oss gick det jätte bra,
Leia: ökl 1, ökk 1, ck, btkl 2 och CACIB! :banana:
Är super nöjd med resultatet, speciellt med tanke på att domaren var finska Elina Tan-Hietalathi som är så otroligt hård!

Grattis till er:banana:

Jag tyckte inte att den här domaren var hård, hon var jättetrevlig och snäll MEN hon hade 0 koll på HUR en Jämte ska röra sig:eek:det som flera fick neddragning på står klart o tydligt i rasstandarden ATT de ska röra sig precis så..Ångrar i dag att vi inte lämnade in en protest
prillan

Jag var också där och ställde för henne. Extra kul med resultatet när jag hör att hon är hård.. Fick cert, cacib och bir. Första gången vi har fått omdömet "kraftig hane i utmärkt storlek"... Fick ju bantningsorder av veterinären för några veckor sedan. :o (Både han och jag har gått upp i vikt iom valpens ankomst hemma - det har blivit dåligt med motion ett tag..)
Sen gick vi med i gruppfinalen just för att få rutin på det, vi är ju i princip alltid ensamma i ringen annars. Min hund blir lite lätt uppspelt av att vara så nära andra hundar och måsta bete sig... :angel:
Den var vacker pyreneen som vann grupp 2. :love:

Grattis!
Då såg jag dig faktiskt. Var ju vid ringen i god tid så hann se alla raser som gick där.
Ja, domaren är jätte hård. Får man en tvåa för henne ska man vara glad. Eg så följer ju hon de kriterier som finns när hon dömer, en 2:a ska ju stå för ett mycket gott avelsresultat vilket inte låter så tokigt :)

Senast ändrad:

Jo, hon är hård i sin bedömning, med det inte sagt att hon inte är väldigt snäll och trevlig som person. Kolla på när hon har dömt, ibland delar hon inte ut ett enda ck om hon inte tycker att någon är värd det.
Hon är iaf jätte duktig på schnauzer och dv.schnauzer.

Jo, hon är hård i sin bedömning, med det inte sagt att hon inte är väldigt snäll och trevlig som person. Kolla på när hon har dömt, ibland delar hon inte ut ett enda ck om hon inte tycker att någon är värd det.
Hon är iaf jätte duktig på schnauzer och dv.schnauzer.

Ja hon är känd för vara hård, men som du säger hon är trevlig.
Har själv ställt för henne och var endast 2 tikar som fick ck, ingen hane. Får jag skryta med att det var min som blev Bir ;) (inte helgen då om någon undrar)

ja jag uttryckte mig väl lite fel:o hon är säkert hård oxå o hon var ju trevlig men som sagt hon hade mkt dålig koll på hur en Jämte ska röra sig, storlek m.m. Men det är ju bra om hon är duktig på schnauzer o då är ju era pris mkt värda:banana:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 463
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 937
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
690
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 654
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka