Sundons Gift

Sonic76

Trådstartare
Vad tyckte ni? Han såg tung och orytmisk ut men gjorde ju ändå ett jättebra lopp och kusken var ju inte van svensk körning.
Han kanske är lite för tungt tränad och tiden blir knapp till Elitloppet även om han går framåt med detta lopp.

Sv: Sundons Gift

Han såg ut att vara störd av grusstänk vilket kusken också sa. Det var mest när han körde med huvudet kan skiftade. Jag tycker det var bra gjort att gå en 11-tid första gången på sprinterdistans. Han såg irriterad ut bakom vingen också. Haha, stackarn, van vid stående start.

Skulle vara intressant att se med hel stänkhuva och barfota runt om med 3-4 sprinterlopp i kroppen :)

Ja med lättare balans och mer fart i kroppen kan han bli farlig, det såg inte ut att gå så snabbt men han såg bra ut över upploppet, Kusken är ju inte van vid svenska körstilar heller.

Vad tyckte ni? Han såg tung och orytmisk ut men gjorde ju ändå ett jättebra lopp och kusken var ju inte van svensk körning.
Han kanske är lite för tungt tränad och tiden blir knapp till Elitloppet även om han går framåt med detta lopp.

Allmänt dålig tycker jag skulle strykas ur elitlopps listan direkt efter en mycket dålig prestation.

Jo det kändes som om han skulle behöva minst 2 starter till för att visa att han duger men vem vet han kanske vinner hela klabbet:)

Jag tycker att han gjorde ett anständigt lopp. Det finns så mycket att slipa på, en tiondel här och en tiondel där, och vips, så är han i final. Tadaaa!

En tränare sa en gång till mig att man kan aldrig vara missnöjd när en häst rekordsänker, och det gjorde han ju med 2.5 sek.

Jag tycker inte det spelar någon roll. Jag skulle vilja se de BÄSTA hästarna i elitloppet, och det var flera i det loppet som var bättre än han iaf! Hästen ska ha visat att den är bra, inte med spekulationer att om man gör si eller så...
Har inte de bättre hästar där nerifrån??

Det är klart att man vill se de BÄSTA hästarna i elitloppet, men Sundons Gift är ju DEN nationens bästa häst! Ju fler länder som deltar, ju roligare är det ju;)
Oavsett om han kommer sist så är han ju en stjärna i Australien, och sprang ju ändå en 11-tid fastän han såg ut att ha problem med både stänk och annat.

Håller med.
Det är ju såna här hästar man minns. Vem kommer ihåg vem som var 5a?

Jag tycker iaf att det känns fel. För det finns bättre hästar som inte får någon plats om man ska se till andra länders bästa hästar, och de egentligen inte är speciellt bra. Då kan ju Sydafrika oxå få vara med med sin bästa häst...

Ja, varför inte, eller i alla fall afrikas bästa häst.
Varför inte köra ett "trav-VM" istället? :idea:

Bjuda i alla länder respektive bästa häst, och då ska det vara BÄSTA häst. Möjligen kan de främsta travnationerna få ha med kanske två-tre representanter.

Malta, Slovenien, Estland, Argentina (hade ju elitloppshäst för inte så länge sedan), Sydafrika är exempel på länder som i så fall får en inbjudan. Kan bli exotiskt, speciellt om man även kräver att det ska anmäla ekipage. Så att kusken även ska ha licens i det land som de representerar. Blir säkert rätt många hästar, kanske blir fyra eller fem försöksheat? Sedan en final med stort förstapris!

Då kan elitloppet få vara just precis ELIT-loppet också! ;)

Varför inte köra ett "trav-VM" istället? :idea:

Bjuda i alla länder respektive bästa häst, och då ska det vara BÄSTA häst. Möjligen kan de främsta travnationerna få ha med kanske två-tre representanter.

Malta, Slovenien, Estland, Argentina (hade ju elitloppshäst för inte så länge sedan), Sydafrika är exempel på länder som i så fall får en inbjudan. Kan bli exotiskt, speciellt om man även kräver att det ska anmäla ekipage. Så att kusken även ska ha licens i det land som de representerar. Blir säkert rätt många hästar, kanske blir fyra eller fem försöksheat? Sedan en final med stort förstapris!

Då kan elitloppet få vara just precis ELIT-loppet också! ;)

Håller med! Som det blir nu är det inte eliten som kommer tävla.

KL

Skulle man konsekvent bara bjuda in världens 16 bästa hästar så skulle nästan samtliga deltagare vara franska och amerikanska, med något enstaka svenskt inslag. Hur kul är det?

Jag minns hur många sågade Kerryn Manning med Knight Pistol.
De satte senare skrattet i halsen...:cool:

Nu är Commander Crowe klar för Elitloppet. Ni vet hästen som gick 12.7 senast.
8/10 sämre än Sundons Gift igår.....:angel:

Det är klart att man vill se de BÄSTA hästarna i elitloppet, men Sundons Gift är ju DEN nationens bästa häst! Ju fler länder som deltar, ju roligare är det ju;)
Oavsett om han kommer sist så är han ju en stjärna i Australien, och sprang ju ändå en 11-tid fastän han såg ut att ha problem med både stänk och annat.

Om det nu är den bästa hästen därifrån så tycker jag inte dom skulle bli inbjudna alls vad är det som är så roligt att se ett gäng guldhästar tävla i världens största sprinter lopp för äldre?
Tråkigt att rätt många hästar som inte platsar har fått plats någon som har fulla listan?

Ja ELitloppet ska vara ett sprinterlopp för de allra bästa just nu egentligen oavsett hur de presterat tidigare. Sundons skulle behövt ett par såna lopp som i onsdags för att visa att han platsar. Han har nog fart men det behövs kanske en låg 10- tid eller mer för att vara bland de tre.
Det kan vara för tufft för honom.
KAn inte på rak arm säga så många svenska hästar som duger tyvärr.
Synd egentligen, men Commmander Crowe? Jag är tveksam, dunkel form osv. Triton har ju form och ör en slitare så han har nog chans men det blir fransk seger iaf det tror jag,

Liknande trådar

Tjatter Någon som gift sig på Drop in vigsel? Vi snubblade över info om att det ska hållas i en kyrka nära oss i sommar och det känns som att...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: WBanna
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Amha
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka