Sundons Gift

Sv: Sundons Gift

Afrikas bästa här lär nog aldrig bli aktuell,man får inte ta hästar från Afrika till Sverige.
Och seriöst,vem tar Sundons Gift platsen för? I år tycker jag vi ska vara glada om vi kan FYLLA två heat.

Afrikas bästa här lär nog aldrig bli aktuell,man får inte ta hästar från Afrika till Sverige.
Och seriöst,vem tar Sundons Gift platsen för? I år tycker jag vi ska vara glada om vi kan FYLLA två heat.

Och därför ska vi ta in en massa guld hästar istället????
Nej elitloppet håller på att bli ett fjasko ingen av de bästa svenska hästarna kommer ju Triton sund håller jag inte alls högt på sprinter distans tror inte att han hinner med. Medel däremot så får nog fransoserna svettas lite för att slå honom!:bow:

Och därför ska vi ta in en massa guld hästar istället????
Nej elitloppet håller på att bli ett fjasko ingen av de bästa svenska hästarna kommer ju Triton sund håller jag inte alls högt på sprinter distans tror inte att han hinner med. Medel däremot så får nog fransoserna svettas lite för att slå honom!:bow:

Fiasko? :confused:
Det ser ju ut att kunna bli det intressantaste Elitloppet det här årtusendet iaf.
Du verkar dåligt påläst.

Camilla Highness, en svensk häst som visat att hon kan gå två heat och vunnit flera Gr.1-lopp på distansen. Borde vara given, om du frågar mig.

Där har väl inte tränaren ens varit intresserad?
:confused:

Såvitt jag vet har Puro varit angelägen om start länge! Vet att Ingves sagt att Camilla är stallets bästa häst. Jag tycker nog att hon alla gånger är stallet bästa häst över kort distans. Däremot kanske Commander är "intressantare" i media? Sedan hörs väl inte Puro lika högt som Ludde och Hultman...

Klipp från Halmstadtravet.com:
- Jag har sagt till Stenby att Camilla är klar för att starta om hon skulle få en plats, säger Puro som ännu inte har bestämt vem skall köra Commander Crowe och/eller Camilla Highness på Solvalla den 31 maj.

Camilla har väl gjort starkare prestatoner än Commander i år, jag är lite dåligt insatt just nu vilka som gjort bra tider, i Elitloppet gäller det ju att springa snabbast över 1609 m och inte att komma efter. Form slår nog klass de flesta ggr men jag ser inget reellt hot mot fransoserna om inte amerikanarna kommer med superform.

Nu vet man ju inte hur Sundons tar loppet , vässar de honom rejält nu och han går att lätta så kan han bli farlig han är säkert stark som sjutton och kan gå fort länge bara han har farten

Spår 9 i Guldfinalen på lördag:

Gulddivisonens final, V75-3
1.609 meter auto
1. Dig For Dollars - Jim Oscarsson
2. Acclaim - Håkan Eriksson
3. Latitud - Daniel Olsson
4. Standpoint - Erik Adielsson
5. S.J.'Photocopy - Stefan Melander
6. Lugdunum - Johnny Takter
7. Giant Superman - Fredrik B Larsson
8. Turnaround - Lutfi Kolgjini
9. Sundons Gift - Chris Lang
10. Global Glide - Åke Svanstedt

*kl*

Denna gången var han bättre, gick inte så mycket fortare, men tog på flera rätt ordentligt sista 100. Han är fortfarande inte snabb nog med ett par lopp i kroppen skulle det bli så kul att se honom över medeldistans. Hur länge ska han stanna?

*kl*

Denna gången var han bättre, gick inte så mycket fortare, men tog på flera rätt ordentligt sista 100. Han är fortfarande inte snabb nog med ett par lopp i kroppen skulle det bli så kul att se honom över medeldistans. Hur länge ska han stanna?

Vad jag läst så skulle ha göra en start norröver också? Typ Jämtlands Stora Pris eller liknande.

Boden var det visst....

Nu har jag kollat upp vart han ev startar efter Elitloppet. I Boden, där Norrbottens Stora Pris med 600.000 kronor till vinnaren körs två veckor efter Elitloppet.

JAg missade Sundons i går och min laptop klarar inte webtv, hur såg han ut?
Bättre än sist?
Jag tror ändå han inte kommer hinna med men det hade varit roligt att se honom i Harpers istället

Ja han såg ju bättre ut men inte helt rytmiskt och det kändes som om han inte kan gå så mkt fortare, å andra sidan kan två rejält snabba lopp göra gott för honom, men jag tror han har bättre chans i Jämtlands stora pris.
Får han ett bra spår i Elitloppet och en bra rygg kan han gå till final men han kanske skulle satsat på ngt annat? Roligt att han ändå tar chansen att vara med.

Liknande trådar

Tjatter Någon som gift sig på Drop in vigsel? Vi snubblade över info om att det ska hållas i en kyrka nära oss i sommar och det känns som att...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: WBanna
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Amha
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka