Sul-bilder!

E

Egonson

Söker efter bilder på hovar skodda med hela sulor, bilden ska vara på undersidan av hoven alltså.. Är nyfiken på att se hur sulan sitter, hur ska en hel sula sitta när den är pålagd på rätt sätt?

Sitter och funderar :D

Menar alltså järnsko + sula, gummi el plast typ.

Sv: Sul-bilder!

Hej
Har tyvärr ingen bild underifrån, men bakifrån och från sidan.
Under ser man inte så mycket.
Hovis formade skon efter hoven först och sedan tog han en penna och ritade av skon på sulan och formade sulan efter skon. Den raka biten var i llinje med slutet av skons trakt. Jag hade tjocka plastsulor (hårda) med filt på ena sidan. (hovis ville lägga på sådana eftersom att ena hoven hade 2 utläkta hovbölder som troligtvis uppkommit av tryck utifrån, (ridning på grusfäg med stenar)).
Bild166.jpg
Bild162.jpg

Sv: Sul-bilder!

Jo jag ser ungefär hur det ser ut. Tack för bilderna :)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 339
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 223
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 521
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 495
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar