Jag har blivit väldigt sugen på att köpa unghäst..har en märr här hemma jag har varit å tränat lite basic med! de går framt men känner att hon är inte precis den hästen som vill träna..hon vill vara i skogen och rida ut mestadels..endel är juh sånna..såå funderar nu på att skaffa en till häst..är väldigt sugen på en unghäst å kunna forma den efter hur jag vill att den ska vara...men ena stunden tänker jag på de å ser inget problem medans jag i andra stunden blir skitskraj att de ska barka käpprätt åt hel****...när jag tänker på de så vet jag inte vart jag ska börja elller hur jag ska gå till vägakänns de som..kan även tillägga att jag har fruktansvärt dåligt självförtroende när de gäller mig själv ridningen...jag har ridit sen jag lärde mig gå i princip men aldrig haft nån unghäst, men nån gång måste juh va den första eller??! de kan juh bli bra å de kan juh gå fel men de kan väl även hända den som är van? jag har inte långt till hjälp att få em de skulle behövas å träningar finns på ganska nära håll..å andra sidan den märren jag har nu va inte å leka med när jag köpte henne å nu är hon jättebra! de har jag även fått bra feedback på hos folk å jag har aldrig kännt att jag har " gjort nått speciellt" för att få henne sån eller hur man ska uttrycka det..jag tror nånstans långt där inne att jag skulle klara av det...nån som tror nåt/har efarenhet eller liknande?! jag kanske är helt ute och cyklar