Sugen på ny hund.. Men vilken ras?

Smurfoff

Trådstartare
Har skrivit lite trådar förut om raser men kan inte bestämma mig. Fundera innan på amstaff men det går bort nu då jag tror det blir för mycket hund för mig.. Har en dvärgpinscher och hon passar mig perfekt energi mässigt. Vill ha en annan ras tror det blir en liten ras. Chihuahua är jag lite inne på. Men hur vet man uppfödaren är seriös? Finns så mkt kennlar och pris skillnaderna är enorma. 12000 tycker jag är Max, har hittat reggade valpar på blocket för de, men är dem mindre seriösa då?

Mops har jag med varit inne på men priserna är pinsamt höga

Sv: Sugen på ny hund.. Men vilken ras?

Steget från att vara intresserad av amstaff till att vilja ha en chihuahua är ju väldigt stort. Vilka egenskaper föll du för hos amstaff och vilka egenskaper föll du för hos chihuahua?

Vad är du ute efter för typ av hund? Storlek? Vad har du tänkt göra med hunden?

Jag passade min väns amstaff och kände att även efter vi gått i 2 timmar i ösregn kunde hunden längs slappna av inomhus. Har träffat allt för många amstaffs som är väldigt stissiga för ägarna inte klarar av deras energi behov.

Jag vill inte ha 2 hundar av samma ras.. Vill ha av en annan ras. Då jag tycker rasen är för reserverad. Dem chihuahuorna jag träffat har älskat allt och alla. Jag håller främst på med promenader och lite klickar träning samt agility

Kanske en mittelspitz skulle kunna vara något. En mycket lättlärd och trevlig ras. Ganska liten, men hänger med på det mesta förutom cykelrundor (om de inte får åka i cykelkorgen). Visserligen kan många ha lätt för skall, men vår är inte alls så som vi befarade. Pälsen behöver inte heller så mycket vård som vi trodde, hon blir borstad max var 14:e dag och badad när vi tycker att det är dags (ca var annan månad).

Papillon?
Jag vet att de är undantag men jag har träffat alltför många bräckliga chihuahuas som har brutit benen utan större påfrestning så jag har dragit öronen åt mig när det gäller dem.
Eller kanske en norwich- eller norfolkterrier??

Liknande trådar

Hundavel & Ras Planerar att köpa ett till hund förmodligen till nästa år, under vår/sommaren(mest för att slippa rumsrenhets träningen under...
Svar
8
· Visningar
1 548
Hundavel & Ras Familjen är sjukt sugen på hund. Tankarna har funnits länge på hund men tajmingen har inte varit rätt. Nu känns det som vi är i ett läge...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 563
Senast: Miks
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 516
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar