Sugen på nr 3....

fettso

Trådstartare
Jag har sedan 2 år tillbaka velat ha ett barn till.

Vi har två små tjejer på 3,5 resp 5 år.
Dom är jättegoa på alla sätt och vis!

Vill nu ha en 3:a, men maken vill vänta och vänta.
Han kan inte ens prata om det.
Det har gått 2 år sedan jag började ta upp det med honom, och då sa han
att om 2 år blir lagom.
Nu har det gått 2 år och han vill vänta ytterligare minst 1 år.:crazy:
Jag får inte ta upp det med honom förrens till årskiftet har han sagt:rofl:
Han tycker att jag är hemskt tjatig.

Jag skulle egentligen vilja ha ännu fler barn, men man får ju kompromissa, så 3blir lagom då.
Vi är båda unga jag blir 26 år i Mars och han fyller 30 år i Mars.
Men känner ändå att jag inte vill ha för många år mellan barnen.

Vad ska jag göra åt min längtan?:angel:

Sv: Sugen på nr 3....

Svårt. Kanske får du kompromissa vad gäller det där med "tätt mellan barnen". Du måste ju respektera din mans syn på saken också.

Och då kanske det är en bra medelväg att ni skaffar ett tredje barn fast först när han känner att han vill.

Personligen skulle jag inte vilja forcera ett sådant beslut hos min kille. Men jag kan inte leva mig in i din situation fullt ut, jag är 38 år och gravid med mitt första barn och kommer att vara alldeles nöjd och lycklig om vi bara lyckas få ett enda.

Sv: Sugen på nr 3....

Vad är det han vill vänta på?

Jag kan känna igen mig i din längtan efter fler barn.

Än så länge har väl min längtan mest handlat om att få vara gravid och att föda barn, men jag har inte varit övertygad om att jag vill ha ett tredje barn.

Jag fick tvillingar :love: och samtidigt som jag känner att det är en enorm ära och ibland tänker att det kanske fanns en mening med att just jag skulle få tvillingar så känner jag mig lite snuvad på en graviditet och förlossning.

Men bebissuget kommer och går, med blandad intensitet.

Sambon vill vänta och jag förstår hans argument.

/Timsetim

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 931
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA