aneka

Trådstartare
Molle kom in igår men han gick mest och la sig och sov som vanligt när han har varit ute och härjat, märkte inget konstigt på honom.

Men när vi skulle gå och läggs oss och klappa på honom så ville han först inte alls bli kliad under hakan som annars är det största favoritstället och han gjorde inte en susningt till att kurra som han annars gör på engång i sängen bara man tittar på honom. Då kollade vi efter sår och hittade något kanske blodliknande på två tassar, pytte pytte litet på en av dom. Men han vill verkligen inte att man tar på tassarna då morrar han och igår så fräste han till och med när vi bara försökte nudda tassen el benet.
Fast i morse när vi vaknade så kurrade han igen och va som vanligt men sen en stund senare då va han sig som igår igen.

Håller på och försöker ringa vetrinären men det tuttar upptaget så har lämnat ett medelenade men han ringer ju aldrig upp. Dessutom håller min mobil på och dör och jag har bara en billaddare.

Dessutom på alltiohopa så vill han inte äta, inte dricka heller tror jag. Han har nosat på sin favoritmjuk mat engång men sen gick han. :cry:

Min stackars älskling! :cry:

Sv: suck

Ring en annan veterinär. Råd kan ändå vara bra att få från flera håll.

Min åsikt - avvakta sålänge det blir bättre och se vad som händer. Om katten mår bra, äter, sover, går på lådan så är det troligen ingen större fara. Men man ska såklart vara aktsam och hålla ett öga på att missen beter sig normalt och mer och mer låter sig klappas på.

Fick tag i vetrinären men han hade fullt hela dagen likaså på faludjursjukhus. Men fick en tid där i morgon 9,30.
Ska linda in han i en handduk och tvätta rent såret.
Har iaf fått i honom mat nu, men inget vatten dock. Fast han åt mjukmat så då måste han ju fått i sig lite vatten iaf!?

Nu har jag hällt över lite vatten på torrfodret och han åt faktiskt lite grann av det, så nu borde han väll inte dö av vatten och matbrist iaf.

Har även försökt att kolla lite noggranare, men det är svårt när man är själv. Det ser ut som att det är en klo som är borta och att pulpan(stavas det så?) är helt röd. Ser dessutom ut som att det är lika på samma ställe på båda framtassarna. Är detta något som kommer läka av sig självt eller ska jag åka till det överbelastade djursjukhuset i morgon?

Någon som kan hjälpa mig??

Åk in du, det kan vara så att han behöver antibiotika eller något om han fått en infektion.
Hoppas det går bra :)

Nu har jag duschat av honom, elaka jag. Men det va enda sättet för mig att få ren honom om tassarna. Kan inte hålla i honom samtidigt som jag bara gör rent enstaka tassar i handfatet. Såg att klorna iaf var kvar där han verkar sårig. På baktassen är det ett litet runt "sår" några milimeter bakom den största trampdynan. Ingen djuptsår tror jag mest en liten runt röd fläck, tror jag.

Ska prata med sambon men troligen blir det så att jag åker in.

Va iväg med molle idag, efter en stressig och otålig bilfärd dit så kom vi äntligen fram. Han fick kortison i spruta där som han inte alls tyckte om, men han behövde iaf inte sövas medans dom klämde på tassarna även fast det inte va det skönaste han varit med om. Jag fick mig även ett bett i hakan :rofl: Nu ska iaf kortisonet ges i pastaform som tur är, haha!
Men det ska förhoppningsvis inte vara någon fara med honom men om klorna börjar lossna ska vi åka in och ta bort dom, och blir det inte bättre måste vi kanske röntga utifall han brutit tårna men det trodde dom inte att han hade gjorde.

Jag tror att min sötnos förhoppnings vis är fullt återställd om ett par dagar!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 780
Senast: LenaH
·
Katthälsa Förra lördagen blev min katt dålig. Han ville inte gå ut och låg mest och sov. Vi trodde först att han bråkat med någon annan katt ute...
Svar
3
· Visningar
2 299
Senast: kazam
·
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama