Kattennizze

Trådstartare
Jag måste få klaga av mig lite. Vår kvinnoklinik där jag bor är verkligen skit. Inte nog med att man måste åka över 10 mil för att komma till läkaren för att det är centraliserat till en annan stad, grrrrrr...... Tar tid och energi i onödan. Också är människan man har kontakt med på kliniken där helt värdelös, hon fattar ingenting alls, skriver fel på remisser etc. Det är så trist att man inte bara kan gå till sin mottagning om det är något man undrar över. Och så fattar de alla beslut över huvudet på en, jag har aldrig nåt att säga till om, jag har inte ens fått prata med min läkare för att få motiveringar till deras beslut utan man hänvisas till den idiotiska mottagningssköterskan som kan ringa på mobilen när man står och handlar liksom.
Jag börjar fundera starkt på om jag ska skita i landstinget och betala privat ist.
Jag är snart 35 år och får inga barn. Så kul är det. Jag är så JÄVLA trött på alla förnumstiga kommentarer om att ja, jag vet en som fick barn efter 40...(också visar det sig att den människan redan hade två barn redan innan). Jag vill bara be alla att hålla klaffen. Dom som inte fattar hur det är, att aldrig få hjälp, att aldrig få barn. Jag vill inte dö barnlös.
Igår damp tidningen vi föräldrar eller nåt liknande ner i brevlådan IGEN, fast jag avbeställt den. Jag beställde den i mitt lyckorus när jag äntligen blev gravid, men såklart fastnade skiten också vips blev jag av med den äggledaren.
Jag får aldrig beställa någon tidning. Jag får inga ägglossningar, mina ägg börjar väl dessutom bli gamla som gatan och omdirigera sig till hemmet. Jag är ingen riktig kvinna, jag är ett miffo som inte ens kan få barn. Folk tipsar mig om siter på nätet som handlar om barnlöshet men jag orkar inte. Jag orkar inte läsa, jag orkar inte, jag är så innerligt trött på det här. Det är en sak om man har bestämt sig för att man inte vill ha barn, men när man vill? Och inte kan? Och jag känner mig så himla tveksam till adoption, jag tror nog inte att det är ett alternativ för mig faktiskt. Jag vill ha ett eget biologiskt barn!!! Så hemsk är jag. Eller jag kanske ska adoptera ändå? usch jag vet varken bak eller fram.
Så nu har jag klagat av mig, nu är jag redo för en ny dust med kvinnokliniken!
 
Sv: Suck

Usch, vad hemskt det låter.

Hoppas du får nya krafter till att börja bråka med kvinnokliniken igen, men det är synd och skam att man i ett så utsatt läge ska behöva bli arg på vårdpersonalen.

Det där med värdelösa tips från omgivningen känner jag igen. Dock var vi barnlösa enbart i drygt två år, och det är väl ingenting om man jämför med dig. Men de åren var dryga när man väl var där :crazy:

Den sista tiden avslöjade jag för närmaste bekanta att vi visst aldrig prickade rätt tidpunkt. Men det var ju inte råd jag behövde, jag hade liksom testat det mesta. Jag kanske bara ville ha lite stöd och sympati. Dock blev jag överöst med halvhjärtade tips från folk som tyckte att samtalet nu hade tagit en jobbig vändning: "-Slappna av och tänk på något annat så ska du se att det löser sig." "-Testa att ligg med benen rakt upp efter sex." :crazy:

Sedan gjorde jag det jag borde ha gjort från början. Jag gick ner 25 kilo i vikt, och då tog det sig.

Jag hade börjat fundera på adoption mer seriöst (Jag har haft en knasig dröm ända sedan jag var liten att få adoptera, jag förstår inte hur en tanke från när man varit barn kan hänga med ända in i vuxenlivet.), men min sambo ville absolut inte ha någon annans barn, låter hemskt och jag avskydde han attityd till det. Jag kan fortfarande tänka mig att adoptera (Dock sätter ju ekonomin stopp), men eftersom vi nu väntar vårat andra barn har jag noll förståelse från min sambo.
 
Sv: Suck

usch - det låter väldigt jobbigt det där.

Att det skall vara så svårt att få relevant hjälp låter galet i mina öron.

Jag hoppas att du får hjälp och ffa att du får ett litet barn på ett eller annat vis.

Samla kraft nu !
 
Sv: Suck

Jag kan inte föreställa mig vad du går igenom, men vill ändå ge en styrkekram på vägen!! Det låter helt sjukt att du inte kan få hjälp i det här!

/Timsetim
 
Sv: Suck

Be att få prata med läkaren. Om det inte går (???!!!), kan du inte få komma till en annan läkare?

Eller sök privat, du har inte hur många år som helst på dig att käbbla med idioter.

Styrkekramar!
 
Sv: Suck

Stackare. Men ge inte upp!
Jag är 38 och snart i sjunde månaden, och jag har också haft flera missfall. Det kan gå!
 
Sv: Suck

Tack alla!
Nu har jag mejlat kliniken igen, för andra gången, hoppas på lite svar nu...Känner mig piggare, det är så skönt att få ventilera sin frustration!
 
Sv: Suck

Känner verkligen med dig, är 35 och har precis fått mitt första barn efter lång väntan. Har också upplevt den jublande glädjen att bli gravid för att sedan störta ner i det mörkaste avgrundshål när det blev missfall.... gråter när jag skriver detta eftersom känslorna kommer tillbaka. Hjärtlösa kommentarer från omgivningen som att det är bara att slappna av och tänka på annat var som knivar i hjärtat.
Har inga konkreta råd till dig. Har dock erfarenhet av adoption genom att själv ha vuxit upp med 2 adopterade syskon och har själv varit långt gången i adoptionstankar, är fortfarande öppen för detta och är 100 %säker på att jag skulle älska ett adopterat barn precis lika mycket som ett biologiskt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 442
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 615
Senast: Tassa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 594
Senast: Juli0a
·
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 965
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp