Suck. Eksem...

Sv: Suck. Eksem...

Njä, tror inte det. Jag äger en "bulle" & så vitt jag vet, är han ingen boxer än. ;) Och så vitt jag vet, är jag inte uppfödare av rasen boxer. ;)

engelsk eller fransk bullterrier? Eller staffordshire bullterrier... eller? eh... är bulle kanske bara eng. bullterrier?

Sorry OT - jag bara kom på att jag inte visste. Är det eng bullterrier så tror jag bestämt att du har en envis hund?

Tillägg:

Aha BULLMASTIFF! Såg det nu. Det är fina hundar. :)
 
Sv: Suck. Eksem...

Fusk, vi är fler som vill veta, iaf jag.:D

Jag förstår det.:) Men beroende på vad det handlar om, så tycker jag att Generalen gjorde det enda rätta. Jag anser inte att man ska "hänga ut" folk på ett forum, när inte vederbörande kan försvara sig. Så som sagt, tycker att Generalen gjort rätt genom att INTE göra det.

/Sara
 
Sv: Suck. Eksem...

Jag förstår det.:) Men beroende på vad det handlar om, så tycker jag att Generalen gjorde det enda rätta. Jag anser inte att man ska "hänga ut" folk på ett forum, när inte vederbörande kan försvara sig. Så som sagt, tycker att Generalen gjort rätt genom att INTE göra det.

/Sara

Just därför jag citerade "Du har PM"-inlägget.;)
 
Sv: Suck. Eksem...

Ok, lycka till. Skriv & berätta hur det gick!

/Sara
 
Sv: Suck. Eksem...

*kl*

Jaha, då var vi hos veterinären idag då.
Kletet i öronen visade sig vara skabb och det kan vara så att hon kliat sig på halsen även därför. Hon kliar sig mycket runt ansiktet överlag. Skabb-behandling är påbörjad, fick första sprutan idag och ska behandlas i 14 dagar med örondroppar, återbesök sedan för andra sprutan så ska vi se vad som händer med eksemet samtidigt.

Vid återbesöket ska hon även sövas ner och då ska vet ta bort en vårtaktig sak som hon länge har haft i ena örat.

Även tummen upp för att hon skötte sig väldigt fint både hos vet och på bussen! (ja, så fint en sprallig, energisk, "hej-jag-känner-dig-inte-men-jag-älskar-dig-ändå-vill-du-pussas-och-kramas-trots-mina-vassa-klor?" 9 månaders boxer kan göra... :D)
 
Sv: Suck. Eksem...

*kl*

Jaha, då var vi hos veterinären idag då.
Kletet i öronen visade sig vara skabb och det kan vara så att hon kliat sig på halsen även därför. Hon kliar sig mycket runt ansiktet överlag. Skabb-behandling är påbörjad, fick första sprutan idag och ska behandlas i 14 dagar med örondroppar, återbesök sedan för andra sprutan så ska vi se vad som händer med eksemet samtidigt.

Vid återbesöket ska hon även sövas ner och då ska vet ta bort en vårtaktig sak som hon länge har haft i ena örat.

Även tummen upp för att hon skötte sig väldigt fint både hos vet och på bussen! (ja, så fint en sprallig, energisk, "hej-jag-känner-dig-inte-men-jag-älskar-dig-ändå-vill-du-pussas-och-kramas-trots-mina-vassa-klor?" 9 månaders boxer kan göra... :D)

Skönt att det var avklarat. Måste kännas bättre nu när alla spekulationer är borta och du vet att det varken var stress eksem eller foder allergi. Lycka till i framtiden med din valp.:banana:
 
Sv: Suck. Eksem...

Jag säger inte hej än, kvarstår eksemet så är det ju bara att sätta igång en eventuell allergi-utredning. Jag utesluter absolut inte att det kan handla om foder- eller kvalsterallergi, eller stress även om det känns mindre troligt. Allt är möjligt!

Men vi får hoppas att det går över förstås :) tack!
 
Sv: Suck. Eksem...

Jag säger inte hej än, kvarstår eksemet så är det ju bara att sätta igång en eventuell allergi-utredning. Jag utesluter absolut inte att det kan handla om foder- eller kvalsterallergi, eller stress även om det känns mindre troligt. Allt är möjligt!

Men vi får hoppas att det går över förstås :) tack!

Skönt att få reda på vad det är. Nu kommer du få bukt på det ska du se.

/Sara
 
Sv: Suck. Eksem...

KL
Du har fått bra råd när det gäller eksem. Det gäller att hålla det luftigt och torrt.
När det gäller försäkringsbolag finns möjlighet att ha autogiro på månadsbetalning och det är inte så farligt dyrt heller. Byter du bolag så är det ingen karenstid, men hunden måste vara frisk.
 
Sv: Suck. Eksem...

Nu vet jag inte hur långt du kommit i behandlingen av din hund men när det gäller hotspot/fukteksem finns massvis av olika orsaker o detta tar man tag i efter det man behandlat det akuta tillståndet.
Nr ett är att raka/maskinklippa så att man har bar FRISK hud ett par centimeter runt förändringen.
Nr två att tvätta med tvål o vatten o tvättlapp eller kompress för att få bort allt gegg.
Sen brukar jag skriva ut fuciderm eller liknande salva. Vid stor eller många förändringar skiver jag ut antibiotikatabletter.
PL
 
Sv: Suck. Eksem...

KL
Du har fått bra råd när det gäller eksem. Det gäller att hålla det luftigt och torrt.
När det gäller försäkringsbolag finns möjlighet att ha autogiro på månadsbetalning och det är inte så farligt dyrt heller. Byter du bolag så är det ingen karenstid, men hunden måste vara frisk.

Autogiro har jag redan, skönt att det inte är karenstid! :) Nu kommer vi turligt nog inte upp ens i självrisken trots medicin och återbesök (fått prisuppgift) så jag slapp använda den den här gången!
 
Sv: Suck. Eksem...

Tack för ditt svar! Som tur är dröjde det inte länge förrän eksem-såret började läka efter att vi satt på tratten, men det sprider sig som sagt ändå så det känns inte längre som fukteksem.

Vi får se om skabb-behandlingen har någon effekt!
 
Sv: Suck. Eksem...

Jag har försökt klippa en del med sax (lyckat på en korthårig... :angel:), vår klippmaskin har sagt upp sig men som tur är kom karln hem med en ny nu ikväll! Hur gör man för att på bästa sätt raka rent när det är lite sårigt med skorpor här och var?
 
Sv: Suck. Eksem...

*kl*

Idag var vi tillbaka hos veterinären igen. Kliandet har gått ner men inte tillräckligt, och hon kliar fortfarande. Vet trodde på en bakteriell infektion så nu ska hon gå på antibiotika i 8 dagar och smörjas in med kortisonsalva.

Hon sövdes även ner så att det kunde ta bort en knöl hon haft i örat sen liten, vet hade räknat stenhårt med att jag åkte bil (har inte ens körkort :angel:) så när hon var klar fick vi sitta en timme i väntrummet och vänta på att hon skulle kvickna till så att vi kunde ta bussen hem! Såg lagom kul ut med en hund som gick som om hon vore fuller :D.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag gifter mig på onsdag och igår upptäckte jag början till munsår:eek: Har haft det en gång tidigare på exakt samma ställe, mitt på...
Svar
15
· Visningar
972
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag har ett islandssto som i år är 14 år. Hon har mycket man och svans och enligt tidigare ägaren så har hon inte haft eksem. Förra...
Svar
8
· Visningar
1 806
Hundhälsa Vovven fick det i förra veckan på hela halsen.. Var till veterinären, rakade bort pälsen på området och han fick en spray som man skulle...
2
Svar
20
· Visningar
24 899
Senast: bulldog
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 346
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp