Dressyrtjejen_97
Trådstartare
Då vi seriöst överväger att skrota våran Skoda Octavia Combi -14 inom en relativt överskådlig framtid, då den inte lär gå igenom besiktningen nästa år, är fullkomligt livsfarlig att köra släp med (oberoende av typ), och verkstäderna inte vill ha med oss att göra längre, behöver vi en annan modernare dragbil än min Volvo 850. Då även våran förra bil innan Skrot-Skodan, en BMW 318 från -08, skrotades -14 vid 6 års ålder och 13 000 mil, har vi nu lessnat på allt vad "modernt skit" heter och istället börjat snegla åt Subaru Forester av årsmodell ca. 00-06 och Subaru Legacy av årsmodell ca. 96-03.
Dock undrar jag (vi) om det är någon här på Buke som har erfarenhet av dessa modeller från de åren?
Vi söker alltså en 4-hjulsdriven, automatväxlad bil som får dra 1 500 kg på B-kort. Prisklass upp till ca. 100 000 kr och inget "modernt skit" (minst 10 år gammalt!). På pappret verkar Subaru Forester och Legacy från de ovan nämnda årsmodellerna vara ypperliga för våra behov, men hur är de i verkligheten? Hur är de att köra hästsläp med? Drar de mycket soppa (läs: över 2 l/mil)? Går släpen stabilt bakom? Blir det tungt i uppförsbackar? Osv. Osv. Är intresserad av alla erfarenheter, positiva som negativa!
Dock undrar jag (vi) om det är någon här på Buke som har erfarenhet av dessa modeller från de åren?
Vi söker alltså en 4-hjulsdriven, automatväxlad bil som får dra 1 500 kg på B-kort. Prisklass upp till ca. 100 000 kr och inget "modernt skit" (minst 10 år gammalt!). På pappret verkar Subaru Forester och Legacy från de ovan nämnda årsmodellerna vara ypperliga för våra behov, men hur är de i verkligheten? Hur är de att köra hästsläp med? Drar de mycket soppa (läs: över 2 l/mil)? Går släpen stabilt bakom? Blir det tungt i uppförsbackar? Osv. Osv. Är intresserad av alla erfarenheter, positiva som negativa!