Jag som ändå är i beg-bils branschen blir också fundersam gällande miltalet..
Bilar som gått under 10-12 tmil kan liksom fortfarande köpas med fulla garantier pga att det är så osannolikt att de skall gå sönder så pass allvarligt.
Sambon kör en V70 från 99 som extrabil, den har gått 31.000 och går som en klocka.
Jag kör en X1 från 2014 på 6000 mil, den går också som en klocka.
Jag är under 30 och har iom mitt yrke ägt förhållandevis många olika begagnade bilar. Jag har också sålt över 1000 begagnade bilar som säljare - och hanterat garantiärenden därefter. (märkesoberoende)
Jag hade inte tittat på en 10 år gammal subaru, eftersom statistiken säger att det är hög sannolikhet att de går sönder och kräver dyrare reparationer än en nyare. Det finns ett skäl till att det inte går att köpa till garantier till gamla bilar.
Bilar som gått under 10-12 tmil kan liksom fortfarande köpas med fulla garantier pga att det är så osannolikt att de skall gå sönder så pass allvarligt.
Sambon kör en V70 från 99 som extrabil, den har gått 31.000 och går som en klocka.
Jag kör en X1 från 2014 på 6000 mil, den går också som en klocka.
Jag är under 30 och har iom mitt yrke ägt förhållandevis många olika begagnade bilar. Jag har också sålt över 1000 begagnade bilar som säljare - och hanterat garantiärenden därefter. (märkesoberoende)
Jag hade inte tittat på en 10 år gammal subaru, eftersom statistiken säger att det är hög sannolikhet att de går sönder och kräver dyrare reparationer än en nyare. Det finns ett skäl till att det inte går att köpa till garantier till gamla bilar.