Det är bara att alla nya bilar är av sån rent utsagt skitdålig kvalité, så de funkar felfritt i 4, i bästa fall 5 000 mil, innan det blir rasbrant ner till skrotning vid typ 12 000 mil, i bästa fall.
Källa på det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är bara att alla nya bilar är av sån rent utsagt skitdålig kvalité, så de funkar felfritt i 4, i bästa fall 5 000 mil, innan det blir rasbrant ner till skrotning vid typ 12 000 mil, i bästa fall.
Plus att den därtill har varit med om två bilolyckor, som visserligen är åtgärdade, men inte på något snyggt sätt, så att bilen ser rätt så j-vlig ut.
Men du vet ju inte vad du pratar om.. Det är bara att alla nya bilar är av sån rent utsagt skitdålig kvalité, så de funkar felfritt i 4, i bästa fall 5 000 mil, innan det blir rasbrant ner till skrotning vid typ 12 000 mil, i bästa fall.
Jag tror att det är den som kör bilen, som helt enkelt kör sönder bilen.Nej, vi originalservar de till 10 000 mil, därefter på Mekonomen. Service i snitt ca. var 14e månad. Det är bara att alla nya bilar är av sån rent utsagt skitdålig kvalité, så de funkar felfritt i 4, i bästa fall 5 000 mil, innan det blir rasbrant ner till skrotning vid typ 12 000 mil, i bästa fall.
Det är bara att alla nya bilar är av sån rent utsagt skitdålig kvalité, så de funkar felfritt i 4, i bästa fall 5 000 mil, innan det blir rasbrant ner till skrotning vid typ 12 000 mil, i bästa fall.
Den gick väl på bensin? Då kan det inte vara boxer diesel i så fall. boxer är motorn, hade boxer motor i legacyn.jag vet inte riktigt vad min är men den har iallafall 169hästkrafter och en upphöjning i huven
Den gick väl på bensin? Då kan det inte vara boxer diesel i så fall. boxer är motorn, hade boxer motor i legacyn.
Nej, vi originalservar de till 10 000 mil, därefter på Mekonomen. Service i snitt ca. var 14e månad. Det är bara att alla nya bilar är av sån rent utsagt skitdålig kvalité, så de funkar felfritt i 4, i bästa fall 5 000 mil, innan det blir rasbrant ner till skrotning vid typ 12 000 mil, i bästa fall.
Nja, turbo kan finnas på diesel eller bensin motorer. Dieselmotorerna knackar lite när de går. Ett speciellt läte, svårt att förklara.Jag kan inte mycket om bilar haha heter det turbo med bensin? Jag kör mest och ser glad ut typ och lejer bort alla problem
Nej, alltså bara taget ur sitt sammanhang är det ju absolut inte mycket! Men 9 000 mil på 4 år är ju ganska mycket.
Om ni vill ha en bil som är tacksam att reparera och greja med är det inte en Subaru ni önskar för satan i gatan vad reservdelar kostar pengar till dessa! En tripp till verkstad för att något är trasigt är jag glad om det är billigare än 8000 (5000 är billigt!) och det är den summan pga delar och inte utfört arbete. Vissa år har jag alltså fått lägga närmare 20000 på reparationer.
Att skrota en bil från -14 låter helt vridet. För att ni inte gillar den?
Dags att byta?
Den här är ju några år nyare så det kan säkert ha med det att göra.Hmmm. Min Outback Legacy från 1999 har inte varit speciellt dyr att reparera, varken kamremsbytet eller byte av koppling. Otät topplockspackning är tydligen ett vanligt problem - det blev tätt med kylarcement. Lagar dock inte på märkesverkstad, jag blev sur på dem en gång när de vägrade hjälpa mig med en grej eftersom min bil är tysklandsimport. Har haft min Subaru i över 10 år och inte reparerat anmärkningsvärt mycket. Det börjar bli lite rost där det är större lackskador, men jag har inte fått anmärkning på besiktningen.
Subaru verkar skilja sig åt rätt mycket beroende på när de är tillverkade och jag vet att en del årsmodeller efter min t ex har haft elproblem från helvetet. Min kanske är sista generationen "traktorer" från Subaru. Den verkar tåla en hel del vanvård och stryk och jag hoppas att den håller så länge hästen lever. Sen ska jag ha en bekväm bil, om jag ska ha någon bil alls.
Här bjöd du mig på morgonens skratt faktisktNej, vi originalservar de till 10 000 mil, därefter på Mekonomen. Service i snitt ca. var 14e månad. Det är bara att alla nya bilar är av sån rent utsagt skitdålig kvalité, så de funkar felfritt i 4, i bästa fall 5 000 mil, innan det blir rasbrant ner till skrotning vid typ 12 000 mil, i bästa fall.
Eller bara använda lite Google skills.Det vore nog bra om du försökte distansera dig och skaffa andra referenser än pappa. Ta körkort och skaffa egna erfarenheter.
Exakt detta, tack!Om man har bilen försäkrad så skall den lagas på ett korrekt sätt på en av försäkringsbolaget vald verkstad.
En Skoda på 9000 mil från 2014 skall man inte "slarv-laga" efter en olycka. Enda skälet till det vore om man endast haft trafikförsäkring och därmed inte fått ersättning av försäkringsbolaget för att åtgärda de estetiska bristerna, och att man därför låtit bli att laga bilen ordentligt.
I alla andra fall så skall bilen se ut som ny efter en olycks-reparation.
Om det inte är möjligt, eller enligt FB-bolaget ens värt det; då skrotas bilen och man får pengar till en ny.
Har du bilen försäkrad i Trygg Hansa får du dessutom 1.25% av bilens marknadsvärde tillbaka vid de olycksfall som slutar vid skrotning som du givetvis själv inte vållat.
Medelsvensson kör ca 2300mil per år. 9200mil på 4 år. Ni äger m.a.o. en riktig svensson-bil med normala mil och normala år på nacken.
Själv kör jag mer ån så. Ca 3000 mil per år, och då är det fortfarande inte "mycket".
Fleetbilar/ tjänstebilar/ leasingbilar körs ofta 10-16.000mil på de första 3 åren innan de avyttras.
Efter det säljs dem till privatpersoner som ni, som kör normalt mycket och därmed inte lägger på så många fler mil - med garantier.
Jag är minst sagt nyfiken på vad det är för mekaniskt fel som igen verkstad kan laga, och vad som hänt vid olyckorna som gjort att verkstäderna inte återställt bilens karosseri ordentligt.