Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle behöva öka muskelstyrkan i mina armar (biceps och triceps?!) men p g a min fibromyalgi tål händerna i princip ingen belastning... Någon som har tips på övningar jag skulle kunna testa?!
Är det bara armar du vill ha bättre funktion i? Jag tycker du ska gå till en sjukgymnast för att få träningsprogram.
Ett gym med sjukgymnaster är min rekommendation. Du kan ställa till med rätt mycket skada genom att göra övningar fel, vilket det gärna blir om man försöker avlasta vissa delar.
Det dröjer tyvärr ett par veckor innan jag kan få träffa min sjukgymnast - och tålamod är inte min starka sida...
Man kan ju byta hantlar mot viktmanchetter, om du vet vilka övningar du ska göra med hantlar
Till att börja med kan du ju göra samma övningar som du annars skulle gjort med hantlar fast utan vikt.
Sedan har vissa massörer möjlighet att stimulera musklerna genom svag elektrisk ström, det kunde kanske vara något för dej?
Strömmen stimulerar inte muskeltillväxt men används i smärtlindrande syfte, vilket är nog så bra.Till att börja med kan du ju göra samma övningar som du annars skulle gjort med hantlar fast utan vikt.
Sedan har vissa massörer möjlighet att stimulera musklerna genom svag elektrisk ström, det kunde kanske vara något för dej?
Strömmen stimulerar inte muskeltillväxt men används i smärtlindrande syfte, vilket är nog så bra.