styra hästen

P

peroseng

Vad gör man som ryttare fel då hästen hela tiden kastar sig utåt? Var på ridlektion idag och red en häst jag aldrig ridit förr. Då jag red på volt ville den hela tiden dra sig utåt mot spåret. Vad gjorde jag fel?:crazy:
 
Sv: styra hästen

En del hästar skjuter ut yttr bogen för att det inte ska bli lika jobbigt, då "dras dom utåt". Har ridit en häst som var expert på det. Om hästen är känslig brukar det räcka med att dra tillbaka sin inner axel lite och fram den bakre, ibland kan man behöva lägga till ytterskänkeln.
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 230
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 379
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp