Jag har inte läst alla sidorna ...Mjölk, salt och vitpeppar och en gnutta socker. Muskot kan man ha ovanpå om man vill, jag har aldrig haft det i själva stuvningen.
Jag latmansstuvar dock oftast och kokar pastan i vatten innan jag stuvar den i mjölken, annars bränner jag alltsammans. Vadå stå där och röra?!
Men jag måste inflika här att URK för socker i mat! Inte ens lite, ingen socker i mat!
och lite kl kanske
Den jag gifte mig med kokte makaroner i vatten och hällde i mjöl och socker och serverade som stuvade makaroner på vår första middag i samboskap. Kan väl säga att jag faktiskt inte åt något och att jag tydligt markerade hur oätligt det var. Han gjorde visst middag till oss några gånger under vårt liv ihop, men aldrig mer stuvade makaroner i alla fall....
Jag var 20 år gammal och uppvuxen med stuvade makaroner genom att mamma kokte makaroner och gjorde stuvning bredvid och vände i makaronerna i den och kryddade med salt och peppar. Mycket god. Enda sättet jag, som suger på matlagning, kan göra stuvning på.