OMNOMNOMNOMmen har du provat STUVAD BLOMKÅL
Det är fina grejer.
Kl
Glömde tidigare, stuvade makaroner äts med senap till.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OMNOMNOMNOMmen har du provat STUVAD BLOMKÅL
Jag fick ocksa stuvade makaroner i skolmatsalen och har total vagrat det (till min mors sorg och forfaran) sedan 3dje klass eller sa. Sa vitt jag vet ar det bara i Sverige man behandlar pasta sa illa
Stuvat den har jag aldrig gjort, men kokt blomkål med ostsås som en strimlat ner en god skinka i ärmen har du provat STUVAD BLOMKÅL
Nu skall vi inte kasta sten i glashus. Pasta behandlas ju dåligt på många ställen! Vi har väl alla åkt på en riktigt dålig mac n’ cheese åtminstone en gång för mycket i detta stora röd-och-blåa land. Knallgul pulverost i klimpar och makaroner så tunna att de slemmigt bryts till småslamsor på tallriken. Usch!
(Detta var standard på det studenthem jag bodde på i Berkeley. Får ont i själen när jag minns hur dyrt room & board var med tanke på den usla maten och dem minimala rummen med våningssängar.)
Alltså jag tycker verkligen inte om stuvade makaroner. Men som boende i landet som tycker boxed mac and cheese är rimlig mat har man inte rätt att klaga
Fast ... jag har aldrig atit boxed mac n' cheese Jag var vuxen nar jag kom hit och insag att det inte var nagot jag hade nagot som helst behov av att prova. Daremot blev jag tvingad att ata stuvade macaroner i skolmatsalen i Sverige
Plus ett på denMjölk och muskot.
Mvh en utbildad kock.
Kanel på filmjölk är också gott, gärna i kombination med några ostskivor på.Jag vet inte hur långt kanel-diskussionen kom i denna långa tråd, så jag hoppar in här: ÄPPELPAJ kräver ju sin kanel, oavsett årstid, eller hur?!? Liksom äppelmuffins!
Ost pa filmjolk?Kanel på filmjölk är också gott, gärna i kombination med några ostskivor på.
Kanel på filmjölk är också gott, gärna i kombination med några ostskivor på.
Jag är inte galen, lovar Det ÄR gott, det är bara att prova!Ost pa filmjolk?
Kanel och filmjölk är jag med på, men ost?!Kanel på filmjölk är också gott, gärna i kombination med några ostskivor på.
Du delar upp ostskivorna i mindre bitar med skeden. Två skivor typ blir lagom för en tallrik fil, typisk studentlunch för mig.Kanel och filmjölk är jag med på, men ost?!
Hur äter man ens det?
Det kan jag svara på 🖐Är det bara jag som undrar hur en "stuvning" gjord på vatten ser ut?
Jag är inte galen, lovar Det ÄR gott, det är bara att prova!
Jag menade mest att det är minst lika illa att behandla makronerna så som att stuva dem
Jag betvivlar starkt din forsta mening.
Fast mac n' cheese ser jag nog mer som svaret pa Sveriges makaroner och ketchup. Jag ater en bra mac n' cheese, (jag kan till och med tycka att det ar gott) dock inte makaroner och ketchup.