Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad för info tänker du på?
Om hon har bank-app, mobilt bank-id och Swish så borde det gå att spärra via sin sida på banken.
Jag hade bytt lösenord på Spotify, Facebook, Instagram m.m. omutifallatt.
@lisa412
Allt beror nog på vilka som fått tag i mobilen och hur snabbt ni hann spärra sim-kortet, samt hur mycket information som sparats på telefonens minne.
Om jag sätter igång min gamla iPhone utan sim-kort kommer jag t.ex. åt alla gamla foton, kontakter m.m. som sparats i telefonen. Men det förutsätter att en kan koden som krävs när telefonen sätts igång. Var telefonen igång när den stals kan det kanske finnas en risk för att andra kommer åt liknande info på din mammas mobil.
Hade hon något mer än pinkod, t ex en kod man måste slå för att låsa upp telefonen (lösenkod)?Hon har pinkod på telefonen.
Hade hon något mer än pinkod, t ex en kod man måste slå för att låsa upp telefonen (lösenkod)?
Aha, en kod som man låser upp simkortet med och en kod för att låsa upp telefonen?Det var nog det jag menade med pinkod
PIN står för Personal Identification Number, så det är alltså samma som personlig kod och det kan man ha både på telefon och SIM-kort. Alltså inte knutet endast till SIM- kortet.
Har ni spärrat IMEI-numret?
.