F

Frajda

Hur långt ska det vara mellan hinderna när man hoppar studs? Kan inte komma i håg det...

Sv: studs

ja, 3 m är standardavstånd för stor häst.

det är ju räknat på 3 m/glpsprång på tävling, kombinationer och relaterade avstånd te x, rider du på annat avstånd är det för att uppnå ngt speciellt (snabbare framben, styrketräning etc)

korta 10 cm för varje ponnykategori= kat D: 2.90, kat C:2.80 etc.

med 3,5 meter på d-ponny kan h*n inte hoppa upp sig särskillt mycket?

Jag har 2,5-3 meter på min häst (158 cm), beroende på hur mycket jag vill hon ska komma upp sig i hoppet...

Hoppla, fick för mig att det var löshoppning! När jag rider blir det 3 meter emellan. När han löshoppar så tar han två i taget annars :crazy:. Men jag får växla beroende på om han är på bushumör eller är relativt lugn.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 388
Senast: MalanMjöl
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hoppning I morgon tisdag 20/8 kommer programmet ut på TV4play https://www.tv4play.se/program/8e06bbe85587d5ef3d80/over-alla-hinder
2
Svar
23
· Visningar
2 226
Senast: Mabuse
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 508
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar