Studier på hur små barn som rider...

Blueberry

Trådstartare
..påverkas av det. Både när de är små och senare i livet.
Finns det något sånt att få tag i?
Jag vet att jag läste något om det i någon tidning för några år sedan, det kan ha varit en fransk studie.

Provade att googla nyss, men fick inte fram något vettigt. :(

Anyone?

Sv: Studier på hur små barn som rider...

Jag har tyvärr inte hört om någon sådan studie så kan inte hjälpa dig med det...

Men det verkar väldigt intressant och jag skulle gärna ta del av en sådan studie. Får man fråga vad du tänkte använda studien till? Något speciellt eller bara för att du var nyfiken på vad de kom fram till?

Jag har tyvärr inte sett någon studie själv men har hört att på spanska ridskolan i wien så är försvaret till att de bara tar in pojkar, är för att deras utbildning är så tuff och i så många år att då lämpar sig killars fysik sig bättre, medans flickor måste tänka på sina höfter, äggstockar osv. Tydligen kan flickor få skador längre fram om de börjar för tidigt och så hårt.
Hurvida detta är 100% sant vet jag inte.:confused:

Jag har tyvärr inte sett någon studie själv men har hört att på spanska ridskolan i wien så är försvaret till att de bara tar in pojkar, är för att deras utbildning är så tuff och i så många år att då lämpar sig killars fysik sig bättre, medans flickor måste tänka på sina höfter, äggstockar osv. Tydligen kan flickor få skador längre fram om de börjar för tidigt och så hårt.
Hurvida detta är 100% sant vet jag inte.:confused:

Det där låter som ren bullshit i mina öron. :devil:

Skulle inte förvåna mig om det används som argument, dock.

<<<<<ridsport har haft en artikel om om forskning hur ridande barns motorik utvecklas jämfört med icke ridande barn.

Åh..! Jag ska genast undersöka saken.
Var det för längesen, eller kan man ha en chans att finna den..?

Är begåvad med guldfiskminne....men kolla mellan 10 år bakåt elelr så.

Eller maila ridsportförbundet..det KAn ha varit därifrån också.

Vet bara att jag läste den för min pedagogiks skull då jag undervisar.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 864
Senast: Roheryn
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama