break_a_leg
Trådstartare
Barnens skola informerade om att fritids skulle ha planeringsdag första dagen på sommarlovet och rektorerna vädjade till alla föräldrar att försöka hitta annan omsorg till sitt barn den dagen då verksamheten kommer att skötas av vikarier. Fine, så brukar även den förskolan där jag själv arbetar ibland skriva på dylika lappar. Vi fixade så att våra barn (som går i två olika arbetslag) skulle vara lediga den dagen. Döm om min förvåning när det ena barnets arbetslag denna vecka informerar om att de ska ha sin planeringsdag på tisdagen i stället... I dag frågade jag personalen hur de hade tänkt, för oss blir det nu två dagar vi måste hitta annan omsorg. Svaret jag fick var att de inte ens hade tänkt tanken att det fanns sådana som vi som har barnen i olika arbetslag.
Jag har ju själv varit vikarie på studiedagar (på andra ställen) och jag vet ju att det brukar vara ytterst få barn som kommer, dessutom är det få barn som stannar till ordinarie stängningstid. Det är inte speciellt kul att vara på förskola/fritids om man är den som måste vara själv med fröken i flera timmar...
Hur gör era förskolor/skolor/fritids när de har planerings/studiedagar och hur gör ni? Tar ni semester eller ordnar annan passning av ert barn eller låter ni barnet gå dit även om det är vikarier? Hur många barn brukar komma om verksamheten är öppen men med vikarier?
Jag har ju själv varit vikarie på studiedagar (på andra ställen) och jag vet ju att det brukar vara ytterst få barn som kommer, dessutom är det få barn som stannar till ordinarie stängningstid. Det är inte speciellt kul att vara på förskola/fritids om man är den som måste vara själv med fröken i flera timmar...
Hur gör era förskolor/skolor/fritids när de har planerings/studiedagar och hur gör ni? Tar ni semester eller ordnar annan passning av ert barn eller låter ni barnet gå dit även om det är vikarier? Hur många barn brukar komma om verksamheten är öppen men med vikarier?