Studera utomlands med häst?

E

Eria

Hej! Jag är väldigt intresserad av att studera språk i England. Jag har hört talas om att det ska finnas skolor som har ridutbildning, men har inte lyckats hitta någon. Är det någon som vet något? Väldigt tacksam för svar :)

Sv: Studera utomlands med häst?

Jag tror inte du hittar en seriös högskola som har både språkundervisning och ridundervisning, sånt finns ju inte i sverige heller. Mitt tips är at leta rätt på en bra högskola (utgår från att du vill läsa engelska på högskolenivå och inte som främmande språk), komma in där, Och sen när du väl är på plats leta rätt på en medryttarhäst eller en ridskola lokalt.

Alternativet är väl något kombinerat ridläger/språkläger, det skulle jag nog knappast kalla seriösa språkstudier utan sätta på nöjeskontot.

jag vet en som går på en häst högskola i england, skriver igen så fort jag fått reda på namnet!

Nottingham Trent University och the Northern Racing College är två skolor jag vet om, fast vet inte så mkt fakta om dem

Tack så mycket! Ska se om jag kan hitta något om dem :)

Antar att du tanker pa Queen Ethelburga's utanfor York, Yorkshire.
Man kan ta med sig sina egna hastar dit nar man gar skolutbildning.
Det ar en privat skola sa det kostar en del att ga dar. Har ar deras informations sidor pa svenska.

Queen Ethelburga's College

samt lite grann om deras hastsport;
http://www.queenethelburgas.edu/equestrian-school/intro.html

P.S.
Utbildning for en 16/17/18/19 aring ligger pa ca £ 31 000/ar (ca 370 000 Svenska kronor i dagens valuta kurs) + £ 1 500 registrerings avgift.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 897
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 970
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka