Studentpresent och bjudmat...

Ja Siljanslax kan ju passa bra då han gillar närproducerat :-) Ännu bättre kanske om jag kollar med laxodlingen nästgårds:), har jag inte ens tänkt på!! Därtill lokal rostbiff, blir ju helt perfekt!:love: Kycklingen kan jag ju skippa:D
Jag tror du känner en som producerar slaktkanin? Som kycklingalternativ menar jag....

Håller med @Ninnurur, Vår kokbok är riktigt bra för en nybörjare men även när man lärt sig lite mer. Jag föredrar den över Rutiga kokboken.
Jag instämmer i Vår kokbok, den är alltid i köket, de andra kokböckerna får bo i ett annat rum och bara komma in i köket när jag ska göra ett specifikt recept, Vår kokbok tar upp allt från att koka vatten till betydligt mer avancerad matlagning med tydliga instruktioner.

Jag instämmer i Vår kokbok, den är alltid i köket, de andra kokböckerna får bo i ett annat rum och bara komma in i köket när jag ska göra ett specifikt recept, Vår kokbok tar upp allt från att koka vatten till betydligt mer avancerad matlagning med tydliga instruktioner.
Jag är rädd för att Vår kokbok är lite för mastig för honom även om jag håller med om att den är rena bibeln i köket;) Ska se om det finns någon "lättar" variant med enkla recept, mer lättläst alltså.

Hmm Tanten, nej jag kan inte komma på någon med kaniner??? Vet inte heller hur man tillagar kanin (fast där kan jag iofs ta hjälp av Vår kokbok, har två sönderbläddrade exemplar:p)

Och tja, sonen kanske får vänja sig vid bukefalister på gården :D

Liknande trådar

Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 372
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 758
Senast: Cocos
·
  • Låst
Tjatter Det var dags för den årliga midsommarfesten hemma hos familjen Grip. En familj känd för sina fester och alla ville vara inbjuda till...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
12 400
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 986
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits