Studentklänningar ... vad ska man göra med dem?

Asko

Trådstartare
Nu är det ett år sedan jag tog studenten, mycket och samtidigt lite har hänt sedan dess men likväl hänger den där fina studentklänningen i garderoben. Jag tycker verkligen att den är fin trots att den egentligen inte borde vara i min smak. Och den satt snyggt på mig också. Så nu känns det lite för tradigt med en snygg klänning som man bara har använt en enda gång i garderoben. Lite synd att den är vit :mad:
Så ... vad gör/har ni gjort med era studentklänningar? Något tips på min?
En bild på min egen :love:
2viqao6.jpg

Vill du fortfarande ha klänningen men inte ha den vit så går det enkelt att färga om! :)

Min blev ganska trasig efter en blöt (och riktigt blöt av regn med dessutom) och galen kväll. Men den hänger i garderoben ändå - tills jag har varit sentimental nog över studenten. ;)

Nu är det ett år sedan jag tog studenten, mycket och samtidigt lite har hänt sedan dess men likväl hänger den där fina studentklänningen i garderoben. Jag tycker verkligen att den är fin trots att den egentligen inte borde vara i min smak. Och den satt snyggt på mig också. Så nu känns det lite för tradigt med en snygg klänning som man bara har använt en enda gång i garderoben. Lite synd att den är vit :mad:
Så ... vad gör/har ni gjort med era studentklänningar? Något tips på min?
En bild på min egen :love:
2viqao6.jpg
Äsch, bara använd den! Det går ju att knyta ett färgglatt band/skärp i midjan om du vill ha lite mer färg. Annars kombinerar du den med andra icke-studentiga accessoarer. Tycker att jag ser vita klänningar överallt på stan nu på sommaren, så ingen skulle kolla konstigt :D

Själv hade jag tvådelat på studenten. En "korsett" (inte äkta, men sånt stuk och snörning i ryggen) och en kjol, båda i vitt. Dom använder jag till och från när det passar sig, även tillsammans. De enda kommentarerna jag fått om det har varit att det ser fint ut :)

studentklder001.jpg

I år verkar vitt vara en superstor färg, särskilt på klänningar. T o m jag har gått i vit klänning i sommar!

Använd den, men du kan ju välja annat än vitt till. Turkost tycker jag är fräscht till sommarvitt. Skor, väska och kofta, och du är redo för en natt ute.

@Asko

Erkänner villigt att min hängt orörd i garderoben sedan studentdagen! Känner lite som du, den är superfin men egentligen inte min stil. Undrar om den ens passar längre, förresten...? :D
Behåller den mest av sentimentala skäl, men funderar på att försöka sälja den nästa vår när det börjar närma sig studenttider - jag inser väl att jag förmodligen aldrig kommer använda den igen.

Vita klänningar är ju aldrig fel, speciellt inte på sommaren!

Jag har använt mina studentkläder (hade 2 vita klänningar som användes i samband med studenten) då och då sedan jag tog studenten. De är ju fina :)

Ingen dum idé med skärp! Den är axelbandlös så det blir jag lite irriterad på, inget snyggt med bh med axelband under :grin: Men skärpet kanske hjälper att hålla den uppe också.. Tack för förslag! :D

Förresten, en nyfiken fråga - hur många av er sparar era studenthattar? :D Själv kan jag inte tänka mig att slänga min trots att jag vet att jag aldrig kommer att använda den igen :p

Förresten, en nyfiken fråga - hur många av er sparar era studenthattar? :D Själv kan jag inte tänka mig att slänga min trots att jag vet att jag aldrig kommer att använda den igen :p

Självklart! Jag har den i en låda tillsammans med skolkataloger, mina mer lyckade uppsatser/skolarbeten och sånt :D

Men så tänker jag också, jag kan ju inte slänga den direkt, är ett år sedan jag tog studenten och jag har redan tappat bort den, lär väl ligga i nån garderob;)

Kan även tillägga att jag aldrig använt min klänning efter studenten heller, men den är fin och väldigt enkel så nån gång ska jag göra de!

Klart man sparar mössan, vi skrev hälsningar till varandra i fodret och den är ju ett fint minne. :)

Vad gäller studentklänningen har jag använt min flera gånger sen studenten. Det är en vanlig vit sommarklänning från Gina tricot som kostade typ 200, så den är inte direkt reserverad för speciella tillfällen. ;)

Det finns faktiskt de som använder sin studentmössa igen - på universitet och högskola i lite olika sammanhang. Iaf där de inte har egna teknologmössor. Nu vet jag ju inte om du tänkt plugga vidare eller så men man kan använda den igen =)

Jag är så himla osentimental att jag slängt den. Samma med kläderna. Ser det mer som skräp om det inte används till något:D

Mössan har jag sparat. Ligger hos mamma nånstans. Ska aldrig slänga :p

Jag har egentligen inga problem med att ha vitt på mig men av ngn anledning har inte jag heller använt min studentklänning.. Nu har det gått några år och jag vet inte ens hur väl den passar men visst känns det onödigt att ha saker i garderoben som bara hänger. Är dock inget ovanligt i min garderob när det gäller just klänningar, vill oftast ha nytt och då blir saker hängandes..

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
984
Senast: warg
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 303
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka