Student- & hästliv i Lund

Sv: Student- & hästliv i Lund

- Hur står du med din häst, vad kostar stallhyra per månad och vad ingår?
Har henne i litet stall på hästgård. Just nu tre boxar, ska byggas fyra till. Betalar 1 800 kr per månad, allt utom mockning ingår. (Halm, hösilage, havre, betfor, 2-5 fodringar per dag beroende på årstid, in- och utsläpp.) Hagarna är rejäla och det finns flera stycken att växla mellan. De håller väldigt bra också.
Är de som äger gården bortresta eller någon gång har svårt att hinna med t.ex. insläppet så hjälps vi förstås åt.

- Skoning?
Nu ska vi se om jag kommer ihåg, kan det vara 750 kronor för en halvskoning kanske?

- Hur bor du, månadshyra?
Bor i ett litet separat hus på hästgården. 1,5 våning, högt i tak, superfräscht. Hyran ligger på 4 400 kronor, allt ingår förutom TV-kostnad. (Men det har jag ändå rabatterat eftersom jag förut har jobbat med TV :p )

- Matkostnad per månad, ungefär?
Har egentligen ingen aning men kanske 2 000 kronor. Handlar i en relativt dyr butik, Hemköp i Dalby, men jag orkar inte klydda. Dessutom är jag laktosintolerant vilket gör saker lite dyrare. Dock får jag frukost på jobbet när jag jobbar (2-5 dagar per vecka) så det sparar iofs in en del.

- Boendekostnader utöver hyra?
Studielitteratur, bensinkostnad, busskort, hemförsäkring, mobiltelefon. Typ det.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 715
Senast: Enya
·
Ekonomi & Juridik Moderator får flytta om det ligger tokigt. Tyckte att ekonomi var mest passande iom att detta inte rör utbidning inom hästsektorn sas...
2
Svar
35
· Visningar
4 442
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar