Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min som var opererad när jag köpte honom men där stygnen släppte funkade att rida på hobbynivå. Vi tävlade upp till msv B. Men jag var tvungen att anpassa träningen. Det mesta gjordes i skritt, det gick inte att rida långa trav och galopppass. Utan mycket skritt och mycket skrittpauser i trav och galoppjobbet. Så hade jag kunnat hade jag opererat honom. Men här uppe fanns ingen som utförde sådana operationer då.Jag hoppas att jag la tråden rätt, annars får moderator flytta den!
Jag undrar vad ni har för erfarenhet av struppipare? I normal träning, alltså inget ansträngande direkt utan hobbynivå typ! Är operation ett måste eller kan det fungera ändå?
Jag har haft flera i varierande grader. Skulle säga det beror helt på vilken grad hästen har blivit diagnostiserad med. Tex har jag haft en med grad 2 (ej opererad) tävlat 135. En med grad 1 (ej opererad) tävlat 140. En med grad 4 opererad och den är som vilket häst som helst. Är din häst besvärad så tycker jag absolut du ska operera. Med besvärad menar jag flåsar mkt och orkar inget under ridning.Jag hoppas att jag la tråden rätt, annars får moderator flytta den!
Jag undrar vad ni har för erfarenhet av struppipare? I normal träning, alltså inget ansträngande direkt utan hobbynivå typ! Är operation ett måste eller kan det fungera ändå?