stronghold & Noskvalster?

miamiSwing

Trådstartare
vart hos vetrinären o dom sa nu att min hundhar nos kvalster så då fick ja åka till apoteket o hämta ut stronghold! men om de är noskvalster hur kan de då hjälpa o ha de i nacken? *mycket fundersam* Aldrig haft nått djur som har haft kvalster :/

Sv: stronghold & Noskvalster?

Medlet tas upp genom huden och sprids till hela kroppen.

Okej tackar då vet jag! Nå speciellt du vet man ska tänka på när man har gjort de? Bör man tvätta ALLTING han har vart på typ?

Man vet inte helt säkert hur smittspridningen går till, men mest troligt är att den sker genom direktkontakt eftersom kvalstren snabbt torkar ihjäl i miljön. Därför är det inte nödvändigt med någon sanering av hemmet. Hunden har ju dessutom skydd mot kvalstren ett tag framöver, så risken för reinfektion är rätt liten.

Snor din tråd för en fråga.

Behöver man recept för att hämta ut stronghold?

Liknande trådar

Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam...
2
Svar
28
· Visningar
2 139
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 059
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 182
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka