Strömsholm

Sv: Strömsholm

Jag tror du ska vara försiktig med att beställa från galoppshop, tycker mig ha hört en flera personer här som inte fått vad de beställt trots en massa påminnelser. :eek:

Ja, jag har också hört det så jag tänkte ringa till dem och verkligen få fram att jag vill ha den innan det och det här datumet (om det nu blir den västen)

kl

hur lång o tjock får man vara? Jag är gammal, normallång och smårund och har noll erfarenhet inom galoppen :D

Som arbetsryttare får du vara överviktig men till tävling vill man ha lättviktare :) Tävlingsryttarna ligger väl runt 50 kg skulle jag tro.

Gammal? :D Definera gammal :D

Prova på -kurser på strömsholm är väl första steget tror jag

*Kl av mig själv :D*

Jag ringde galoppshop...och numret har upphört :grin: så jag antar att galoppshop är död i princip :(

Som arbetsryttare får du vara överviktig men till tävling vill man ha lättviktare :) Tävlingsryttarna ligger väl runt 50 kg skulle jag tro.

Gammal? :D Definera gammal :D

Prova på -kurser på strömsholm är väl första steget tror jag

mitt mål är inte att tävla utan bara att "prova på". Som en kul grej. Gillar fullblod, skolat om några och provat "galopp" en gång, dock fick jag bara trava :p
Är runt 30, 167 lång o säkert 70-72 kg.

Okej, ja men det kan du ju göra då. Som sagt arbetsryttare är ju inga problem.

Fast det var vissa kurser man inte fick vara över 20 år...ah just ja, det var nog själva arbetsryttarutbildningen och om man skulle åka till Brittish racing school.

"Prova på" - kurser är det nog ingen åldersgräns på...kolla på hästsportens folkhögskolas hemsida (du får googla, kan ej adressen)

Gå in på Strömsholms hemsida, och sen tittar du under Utbildningar -> Galopputbildning -> Prova på :) där finns info om kurserna

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
409
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka