Strömsholm

Sv: Strömsholm

jag har nog ridit endel :P men du behöver nog inte vara orolig :P men ska du på den första 2 veckorskursen? o vad heter du? jag fick iallafall mina papper från strömsholm idag :D:D

Jag fick mina papper för några dagar sedan, jag står överst på listan om det är den kursen som börjar den 28 juli förstås ;)

tjoho, nu är jag hemma igen. Det var underbart! fast galet slitigt de första tre dagarna :P
Morgonpasset idag blev jag avslängd, för FÖRSTA GÅNGEN någonsin :grin: fast jag kunde inte rida mer efter hård avsittning på svanskotan :cry: så det var kanske inte så kul.

Ni som funderar på att delta men inte har bestämt er ännu, åk dit!
En kul sak var att en tjej hade missat sista datumet, men hon ringde och sade det så hon fick välja en kurs hon kunde komma på och så fick hon också vara med! :D

Åh Strömsholm! :love: Min favoritplats på sommaren.

Ni kommer få grymt kul där bara ni vidgar era vyer lite. Man kan göra helt sjuka saker där ska ni veta. ;)
What happens in Strömsholm, stays in Strömsholm.

Men då ses vi, heter du Jade ? :P hoppas du fick mitt PM (: Kram

Jag ska, see ya :D

Hur mycket galopp har du ridit? (rädd för att jag är den med minst vana :crazy::p) Jag har tränat på travhästar och min egen ridhäst :bump:

Jag ska dit då oxå. Stammis på Strömsan :angel:
Och jag lovar att det är sjukt kul där!
Har du varit på prova på eller ridit hos någon tränare förut?
Ses :bump:

Jaha, vad kul! :D
Ja då ses vi ju ;)

Nej, har inte suttit på ngn galopphäst alls men har ju som sagt ridit mycket sedan många år samt ridit snabbjobb med travhästar...så jag hoppas det går bra :)

Pratade med Russel och han tyckte jag skulle anmäla mig till denna kurs så..."okej" tänkte jag :D

Haha va kul!
Man lär sig iallafall jättemycket på kurserna och jag kan nästan lova att du kommer åka därifrån som en riktig galoppnörd ;)
Längtar, längtar, längtar!

Ja, det kommer jag nog bli, kombinerad trav-och galoppnörd haha :D

Men hörni, vad har ni för säkerhetsvästar repektive hjälmar?

Sharon är inte kvar till den som funderade på det, hon håller på att bli hopp/fälttävlanshäst nu :)

Strömsholm är ju underbart, så passa på att njut ordentligt alla som ska
dit!

Ja, det kommer jag nog bli, kombinerad trav-och galoppnörd haha :D

Men hörni, vad har ni för säkerhetsvästar repektive hjälmar?

Vi ska nog se till att du blir galoppbiten :devil:
Jag har en redig jockeyhjälm och en Racesafe väst eftersom jag håller på med galopp.

Men du behöver inte ha en galoppväst bara för kursen men om du ändå ska köpa en som du vill använda sen så rekomenderar jag dom för dom är mkt skönare än de tjocka och osmidiga "pansarvästarna".
Hjälm utan skärm rekomenderas också om du vill se annat än marken och hästens man utan att få kramp i nacken ;)

OK, jag funderar på en "Jockeyväst 1015" som finns på galoppshop.com, det står inte vad den väger men jag antar att det är en lättviktare med tanke på dess utbredning bland amerikanska jockeys.

En säkerhetsväst är en investering eftersom jag kommer att ta montélicens sedan ;)

Vilken är den lättaste hjälmen man kan hitta?

Om man inte vill lägga ut för en säkerhetsväst inför en kurs, så finns det några bra RS av en äldre modell (tror jag att det var) som Russel tyckte att vi skulle prova :P Det är galet hur lätta de kändes jämfört med min Zippan, som ändå är relativt rörlig och lätt. :)

Vi hade precis kommit till banan och jag hade lilla Linne Player. jag vette sjutton vad som hände, men vi gissar att det var spänning blandat med typ bromsbett, för hon galopperade nästan rakt in i ett träd, och sen hoppade hon rakt upp i luften och jag studsade av.. sen flög hon i luften en gång till innan hon galoppera som en tok över vägen och hem till stallet igen :S
Hon klarade sig finfint, men jag missade att få galoppera alls på banan (förutom en skentur på Cigar) och jag hoppas fortfarande att det ska läka lite till innan jag åker på ridläger :(
men men, jag överlever ;)

Jag tror du ska vara försiktig med att beställa från galoppshop, tycker mig ha hört en flera personer här som inte fått vad de beställt trots en massa påminnelser. :eek:

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
409
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka