Strömsholm

8

89madde89

Är det någon som ska åka på Prova på kurs i sommar på strömsholm? Jag har tänkt skicka in en ansökan till 2/7 - 20/7, då det fanns några platser kvar där.. Någon mer som ska dit det datumet?

Och är det någon som har vart där och kan berätta lite om vad man får göra å så?!

Sv: Strömsholm

Oh! Du kommer få det helt underbart!:D
Jag var på prova-på för två år sedan och om jag inte var helt fast innan så blev jag det definitivt efter det!
Då var det Henrik "Henke" Engblom som hade kurserna.
Det var rätt hårt slit, varannan morgon hade vi stalltjänst och då mockade halva gruppen åt alla hästarna. Sen åt man frukost innan man åkte ner till stallet och red 1-2 turer, varierade lite beroende på vad man gjorde. I början red vi i ett litet ridhus, travade runt där och letade febrilt efter en bra jockeysits:smirk: Sen fick vi hacka runt lite i ett av de stora ridhusen en gång men de sista dagarna red vi på rundbanan. Och sista dagen red vi i par runt den. Man åt på ett värdshus uppe på strömsholm (galoppstallet ligger ca 1,5-2 km därifrån) och på eftermiddagarna hade vi ett teoripass och ibland red vi en extra tur på eftermiddagen. En dag hade Henke starthästar på täby så då var vi med där också och såg hur det gick till innan och efter löp o.s.v. Extra kul var det ju eftersom hästen (Sharon Rose, hon kanske står där nu också?) vann den dagen!:bump:

Vet inte vad det är med Strömsholm men jag har varit på tre kurser där och på alla har jag träffat vänner för livet! Det är speciellt där och jag har trivts otroligt bra alla veckorna! Du komemr få det jätte bra, det lovar jag!:)

Upptäckte kurserna för någon dag sen och skulle jättegärna vilja åka men verkar som sista anmälningsdagen har gått ut för länge sedan.
Är det någon som vet om alla kurser är fullbokade? Är det bara strömsholm som annordnar kurser annars?

Jag ska kanske (troligtvis :D )åka på galoppkurs på strömsholm i december, typ vad får man göra??

Jag var där i somras på två-veckors för Russell.
Vi började kl 8 med stalltjänst. Då släppte vi ut i hagen, fodrade frukost och mockade.
Sedan var det ett ridpass, offtast på slottsbanan. Efter det så fodrade vi lunch till hästarna.
Sen åkte vi och åt lunch själva för att runt 1-2 komma tillbaka och rida ett pass till. Då red vi offtast på Österängen.
Runt 5 fick de krafft och sen åkte vi hem och åt middag. Vid halv 8 skulle 2 st tillbaka till stallet och ge kvällshö. Efter det var det fri aktivitet.

På ridpassen fick vi bla. rida snabbjobb, hoppa ur startboxar och hoppa.
Vet inte hur avacerat en prova-påkurs är men antar att grunden är rätt liknande. ;)

Är det någon som ska åka i år? Jag och en kompis har anmält oss till kurs 10, 23-27/6. Är det ett bra sätt att försöka sig på sporten första gången? ;)

Prova på-kurserna är inte bara ett bra sätt utan snarare det perfekta sättet att komma i kontakt med galoppsporten på :). Jag var där 2005 (samt på en en-veckas fortsättningskurs 2006) och är verkligen fast i sporten efter detta :P.

(Hehe, jag tror inte Sharon Rose är kvar, förresten :P)

Oh, jag hade så gärna velat åka i år men får aldrig tummen ur arlset och anmäler mig :grin:.

Okej, gud vad kul! Hoppas att det är något för mig också då ;) Letar febrilt efter någon ridgren som passar mig bättr eän dressyren på ridskolan :P

Jo anmäl dig du med! (fast den jag ska på är visst överfull) det är ju extrapris för de födda efter 1983! =)

Va det sista till mig :)?
För jag överväger lite. Ska kolla om det finns platser kvar...

jo det första var svar på ett inlägg och det andra till dig ;) klart du ska anmäla dig! varför inte? :D

Rädsla att misslyckas :angel:
Jag vet inte varför faktiskt. Var kan man hitta kurserna?

Hehe okej. Gå in på Strömsholms hemsida, och sedan tittar du på deras utbildningar, där finns det många olika galoppkurser ;)

Ni som vart där, hade ni riktigt jockeyhjälm eller hade ni vanlig ridhjälm? Jag fick ett brev hem där det stod att de helst ville att man skulle ha det, men det känns dumt att lägga pnegar på det när jag inte vet ännu om jag fastnar i galoppen. :d

Attans, missade anmälningsdatumet för den sista prova-på kursen 30juni - 4 juli. Annars hade jag anmält mig, helt klart

jag var på prova på kurs i höstas, och Russel är verkligen jätte duktig. Du kommer få jätte skoj, verkligen något helt annorlunda än att dressyra runt lite på ridskolehästar ;) Ska tillbax på två veckorskurs i sommar, någon som ska dit med? :D

när jag var på prova på kurs var de två stycken som hade vanlig ridhjälm och det gjorde ingenting, de ända jobbiga är (tycker jag) att man ser så dåligt för skärmen :P

SILVERFALK,ring det är stor chans att du får komma med,de vill ju gärna ha fullt och är det inte fullt kan de alldeles säkert ordna en plats åt dig.:idea:

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
409
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka