Strömsholm idag Fredag?

N

Nin

Någon som varit på treårstestet på Strömsholm idag?
Tips och intryck för oss som skall dit i helgen mottages tacksamt. :bow:
Mvh
Nin

...en otroligt korkad fråga :o : Kan man åka dit som åskådare? Kostar? Vilka tider?

Eftersom jag ska leta häst så småningom skulle det vara intressant att titta lite på "materialet". :D

//Alice

Många saluhästar visas i morgon Lördag. Tyvärr verkar MVK-s sida ligga nere just nu. Men kika på ASVH om de har startlistorna, där ser du vilka som är till salu också.
Nin

Jag skall dit med min egen uppfödning på söndag :-) Nervöst som f*n är det vill jag lova. tänk om dom tycker att världens vackraste :love: inte är världens vackraste :cry:
Titta extra noga på nr 76, ni som skall dit :D

Hehehe då har du en hel dag kvar att vara nervös på, jag ska dit i morgonbitti. har kikat på startlistorna och insett att min :love: pålla nog inte tilhör de tjusigaste...men vi tar det som träning. Mest orolig för att hon ska vara seg, hon blir väääldigt cool borta, lite för bra ibland :crazy:
Nin som också är nervös

Det är blandat både saluhästa o icke..min är Nr 41 startar tidigt på morgonen :p uppför hon sig riktigt illa kanske hon också blir till salu...billigt :D
Nin som badat o putsat o flätat...

Lycka till!!
Döttraran harbadat den värsta skiten av kraäket idag, imorgon vidtar den verkliga putsningen och flätor på söndagmorgon...Ja jösses, det kostar på att åka på skönhetstävlan :D

Såg inte så mycket, en del fiiina bebisar som fick på tok för dåliga poäng i mitt tycke. Min pålla visade sig vara oren vid visningen(hade inte kollar på morgonen åkte tidigt) så där sket det sig rejält, bara 6-or i gångarter mot förmodade 8-7-8. Fick 8 på typ... får väl leva på det. Ridprovet skippade vi av anledningen ovan.
Pållan skötte sig iaf bra.
Nin

Över förväntan *lycklig* Klass 1 hoppning och klass II dressyr. 45 resp. 44 poäng. Och hon kämpade verkligen på i löshoppningen, måååånga språng blev det innan de kom upp i 1,30 och då var hon så trött att hon rev första och klonkade i lite på andra försöket. Hade hon varit lite högre än 1,57 är det nog snudd på att det blivit ännu högre poäng. Men jag är himla glad och nöjd med resultatet.

delades inte ut några diplom på lördagen utan de kom först på söndagen.

antingen var domarna ojämna eller så var hästarna betydligt sämre på lördagen?

Grattis !

Först kommer en häst in och hoppar alla språng utan ett klonk eller nåt annat. Och får 7-7. Sen kommer en som inte ens kommer över 130, det räcker inte med att ta bort bakbommen utan den hoppar inte alls utan att man sänker rejält och får också 7-7. Sånt fattar inte jag !?????

Jag kan säga att det var precis likadant förra året. Speciellt de hästar som gick tidigt på lördagen fick häpnadsväckande låga poäng. Och det var INTE låg kvalitet på hästarna.

Undrar varför de inte verkar dela ut några 6:or också? Antingen får hästarna 5 5 eller 7 7 eller mer, men väldigt sällan 6:or. Många med 5 5 tycker jag är mycket oförtjänta av så låga poäng! Såg ett par i söndags, däribland din, Taskmört, och hon var fin tyckte jag!

Vår uppfödning, Donna Gerbera, fick gångartsdiplom o 48 p på söndagen! Vi sålde henne som föl o är givetvis jätteglada över att det gick så bra. Hon är e Don Primero - Grundsee o mamma Gianna ska snart ha fjärde helsyskonet e Don Primero.

Titta gärna på henne på vår hemsida, Stuteri Stubbäng

Var det nån som såg henne skulle det vara jättekul att få höra vad ni tyckte. Ska se om nån av oss kan åka upp o se henne på Riks i Pingst men det är inte lätt när det är mitt i fölningsperioden.

Hälsn Ann

Grattis. Jag såg henne på Strömsholm. Jag följde henne med extra intresse, för jag väntar själv en Don Primero avkomma i vår.Hon var jättefin. Ädel, högrest, känslig. Bra hasarbete. Tyvärr var hon lite spänd i början, så hon visade nog inte riktigt sin galopp. Återigen grattis och lycka till på riks.

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 183
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej! Kanske ställer en fråga nu som är svår att besvara men det är värt ett försök i alla fall. Det är så att jag på måndag ska boka tid...
Svar
4
· Visningar
1 268
Senast: lytesout95
·
Äldre Vi har planer på att besöka Liseberg i sommar, men funderar på om det är en jättedålig idé att åka dit på en helg? Det blir i slutet av...
Svar
9
· Visningar
2 786
Senast: Mineur
·
Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 292
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar