Men snälla
@makarontanten, vad håller du på med? Vad är poängen med detta? Tycker du om att göra dig själv till offer till varje pris trots att det bara är du själv som har gett dig den rollen?
Anledningen till att jag antar att folk är idioter har jag skrivit flera ggr, ska jag ta det igen? Jag gör väl det för din skull då.
Om man är förberedd på att folk är idioter så kan man undvika väldigt många olyckor. Läser du det svarta riktigt ordentligt nu? Så att du inte missar det den här gången?
Det är väl jätte bra att det fungerar för er! Men om vi nu låtsas att du hade haft en aggressiv hund och någon bara släpper in sin utan att fråga, eller ännu värre, du skriker till människan att denne får vänta, men blir ignorerad och denne släpper in sin hund ändå.
Resultatet i denna situation är troligtvis att den andra hunden blir skadad, och ev "din" hund med. (Vi låtsas ju bara nu, du har ju ingen aggressiv hund egentligen).
Hur hade du lättast kunnat undvika denna situation? Enklast hade ju helt klart varit att inte befinna sig i hundgården med en aggressiv hund, ellerhur? Men det örat vill många inte lyssna på, och det kan jag absolut ha förståelse för.
Så vad är näst enklast? Jo, att vara förberedd på att någon person kan agera på detta sätt, man kan tex befinna sig inom några meter från grinden, eller ha med sig ett lås för att låsa grinden med. Detta är att vara förberedd.
Och åter igen, jag har inte kallat dig eller någon annan idiot i denna tråd. Vill du själv kalla dig idiot så är det givetvis upp till dig, men blanda inte in mig i det är du vänlig.
Och åter igen, att jag har uniform har inte med saken att göra, poängen är att folk inte alltid lyssnar på vad man säger, även där de måste det. Och btw så har jag inte uniform när jag är med min hund, uniformen har jag bara i jobbet. Kan du vara vänlig och släppa det med uniformen nu?
Jag undviker rastgårdar för att min hund är ensamvalp och har ett kroppsspråk som inte stämmer överens med andra hundar, jag väljer då att inte utsätta henne för risken att möta andra hundar som jag inte känner, och eftersom jag kan ha henne lös har jag då inget behov av rastgårdarna. Jag undviker inte rastgårdar för att jag har uniform som du har skrivit.