Öh, varför måste man vara oerfaren och inte kan fostra sin hund för att utnyttja en rastgård och till på köpet bli kallad idiot???
Jag nyttjar rastgårdar lite då och då. Dels bor jag i stan, vilket gör att jag är rädd om min hund och inte släpper henne bland bilar, bussar, cyklar och folk. Jag åker ofta ( flera gånger i veckan till olika ställen där det är lämpligt att ha henne lös, men de dagar jag bara går på hemmaplan, kan jag mycket väl släppa in henne i en rastgård när vi går förbi för att det finns lite hinder ( agility) som vi kan träna på och för att jag kan sitta ute i solen en extra sväng medan hon får går och nosa lite fritt innan vi går hem. Ibland åker vi ett gäng kompisar med hund upp till rastgårdar för att hundarna ska få busa, medan vi fikar och tjatar skit, typ lite picknick med hundarna..Ibland går vi en ordentlig runda i skogen först och avslutar sen med att släppa loss och röja av hundarna i lite lek innan vi åker hem. Perfekt att få hunden trött med lite olika aktiviteter på promenaden.
Men ja, antar man att alla är idioter och köper hund för att de är söta om de är i en rastgård, så förstår jag var alla konflikter kommer ifrån!